GAMEDEV - Czy popierasz stworzenie nowego działu przeznaczonego dla twórców gier

7

jako moderator, w imieniu 4P

Temat parę razy się już pojawiał, były nawet wątki z ankietami, ale ostatni z nich padł ofiarą wandalizmu, przez co wyniki ankiety stały się totalnie niemiarodajne, a wpisy jakiegoś idioty, który pozakładał konta podszywające się pod innych userów, zamieniły dyskusję w śmietnik - więc cały wątek został schowany. To takie wyjaśnienie dla osób, które mogą kojarzyć, że kwestię powstania tej kategorii już poruszaliśmy, ale nagle gdzieś to wszystko zniknęło.

Teraz ponownie do tematu podchodzimy i odpalamy ankietę. Od jej wyników zależy to, czy taki dział powstanie.

Z góry uprzedzam - ponieważ temat wzbudza emocje i już raz ankieta oraz dyskusja w tej sprawie została zdemolowana, więc ten wątek traktujemy jako wątek podwyższonego ryzyka (coś jak mecz Lecha z Legią). Dlatego śmieszkowanie, dogryzanie, offtopicowanie i inne rzeczy niezwiązane bezpośrednio z głównym tematem będą kasowane.

a teraz prywatnie - jako szczurek

Uważam, że taka kategoria jest dobrym pomysłem. Sam wprawdzie totalnie nie mam do czynienia z grami - ani nie piszę, ani nie gram, ale widzę po postach, które się pojawiają, że jest to zupełnie inny świat i inne problemy. Chociażby wpisy @furious programming - który robił swoje platformersy czy tetrisy.
Argument, że to nie jest żadne konkretny język do mnie nie trafia, bo tak samo Webmastering, Embedded czy Bazy danych to także takie zbiorniki na treści w rożnych językach i technologiach, dla których coś zupełnie innego stanowi wspólny mianownik.
Zresztą - jeśli kategoria się nie przyjmie, to zawsze można ją za jakiś czas usunąć. Dopóki nie spróbujemy, to się nie dowiemy. W każdym razie - ja jestem zdecydowanie na tak, popieram ten pomysł. A Ty? oddaj głos ;)

9

Już kilka razy pisałem, że wg mnie to dobry pomysł. Wszystko ma tu swoje miejsce — desktopowcy mają swoje miejsce, mibilniaki też, bazodanowcy, web-deweloperzy również, nawet elektronicy od mikrokontrolerów i IoT. Wszyscy, tylko nie twórcy gier. Jak dla mnie to trochę dziura w forum, którą pasuje w końcu załatać.

I tu w sumie nawet głos społeczności nie jest potrzebny, bo po prostu takiej działki brakuje. To nie jest kwestia komu się to podoba a komu nie, a w roli administracji leży zadbanie o to, aby każdy programista znalazł tutaj swoje miejsce — kategorie powiązane z jego wiedzą i zainteresowaniami. Im więcej użytkowników, tym lepiej — zarówno dla właściciela, jak i dla społeczności.

Póki mam drugi post w wątku — jeśli ktoś głosuje w ankiecie, nieważne jak, to napisz post i uargumentuj swoje zdanie, tak aby można było jakoś sensowniej zrozumieć wyniki ankiety. Przyjście, zagłosowanie i odejście w cholerę nikomu nie pomoże.

6

TAK - teraz wątki są w różnych miejscach - jak ktoś ma problem z konkretnym kawałkiem kodu bo mu coś nie działa to pisze w kategorii związanej z danym językiem, jak ktoś ma pytanie ogólne o mechanikę to pisze gdzieś (w sumie nawet nie wiedziałbym gdzie napisać - pewnie bym w algorytmach napisał), jak ktoś ma problem z algorytmem to pisze w algorytmach. Niby posty trafiają do odpowiednich działów ale ich wspólnym mianownikiem jednak są gry i wszystkie tematy "abstrakcyjne" (bo jednak pytanie typu jak zwiększyć zmienną o 1 po naciśnięciu strzałki w brainfucku to jednak nie pytanie o gamedev) powinny być w jednym worze, chociażby po to aby było je łatwiej znaleźć.

4
furious programming napisał(a):

jeśli ktoś głosuje w ankiecie, nieważne jak, to napisz post i uargumentuj swoje zdanie

Głos na TAK.

Tworzenie gier to nie tylko programowanie. Przy współczesnych narzędziach wiele pytań może wymagać odpowiedzi z pogranicza: IDE do kodu, IDE do gier, edytorów grafiki, a także języków programowania, dla których nie ma działów na 4programmers.

W Unreal Engine, chociaż jest możliwość pisania kodu w C++, można też cały projekt postawić na Blueprintach, które są specyficzne dla tego silnika:
Blueprint UE4

W wielu projektach gier nie obejdziemy się bez wiedzy o shaderach, które w niektórych przypadkach możemy wyklikać (np. w Unity 3D jest Shader Graph), ale też możemy pisać własne w językach HLSL, GLSL itd.

4

Jestem na tak i podobnie argumentuje to jak @cerrato tj. skoro jest taka kategoria jak Webmastering, to dlaczego nie może być GameDev?

7

Cały czas popieram z przyczyn wymienionych już przez @cerrato i @furious programming.

A tak na marginesie, to fajnie by było, gdyby największy orędownik nowego działu @Spine usunął mylący awatar i stopkę zanim ja to zrobię.

1
somekind napisał(a):

A tak na marginesie, to fajnie by było, gdyby największy orędownik nowego działu @Spine usunął mylący awatar i stopkę zanim ja to zrobię.

Teraz już nikt nie będzie miał wątpliwości...

6

Tworzenie gier to nie tylko programowanie. Przy współczesnych narzędziach wiele pytań może wymagać odpowiedzi z pogranicza: IDE do kodu, IDE do gier, edytorów grafiki, a także języków programowania, dla których nie ma działów na 4programmers.

W Unreal Engine, chociaż jest możliwość pisania kodu w C++, można też cały projekt postawić na Blueprintach, które są specyficzne dla tego silnika:

Eee, ale to jest forum programistów, którego użytkownicy są programistami, więc największe szanse na odpowiedź będą miały właśnie pytania o programowanie. Jakbym, dajmy na to, się chciał dowiedzieć jak wyklikać coś w Blenderze na potrzeby mojej gry, to bym raczej poszedł na forum od Blendera.

4

@Spearhead: Jak będziesz chciał coś zrobić w PHP, to pójdziesz na forum PHP (http://forum.php.pl/), a jak będziesz chciał coś napisać w C/C++, to pójdziesz na forum C/C++ ( https://cpp0x.pl/forum/ )?

Chyba jednak lepiej skorzystać z forum z większą społecznością, gdzie jest większa szansa, że trafię na kogoś, kto mi pomoże.
W polskim internecie ciężko o coś lepszego niż 4programmers. Wiadomo, możemy pytającego wysłać na zagraniczne forum, jak zapyta tutaj i nikt mu nie odpowie. Ale to też jest jakaś pomoc.

Weźmy analogicznie Allegro. Na allegro są wszelkie kategorie produktów. Serwis integruje tysiące sklepów. Użytkownik ma jedno konto i może na raz zrobić zakupy odzieżowe, spożywcze i elektroniczne za jedną płatnością. To przyciąga ludzi i przekonuje do korzystania. Nie trzeba się rejestrować w każdym sklepie osobno. Allegro zależy na tym, żeby klient u nich znalazł wszystkie produkty, których szuka.

4programmers nie jest serwisem społecznościowym dla każdego, ale jest serwisem technicznym i do tego profilu pasuje nie tylko tworzenie softu, ale też korzystanie ze specjalistycznych aplikacji.

1

@Spearhead: Jak będziesz chciał coś zrobić w PHP, to pójdziesz na forum PHP (http://forum.php.pl/), a jak będziesz chciał coś napisać w C/C++, to pójdziesz na forum C/C++ ( https://cpp0x.pl/forum/ )?

Bez sensu ta analogia. Jak piszę w C++ to mi pasuje wizyta tak tu jak i tam. Jak specjalnie robię grę na blueprintach żeby nie widzieć programowania (bo się nie znam/nie lubię/nie chcę się uczyć/przeraża mnie etc) to po co niby miałbym wchodzić na forum programistów.

Weźmy analogicznie Allegro. Na allegro są wszelkie kategorie produktów. Serwis integruje tysiące sklepów. Użytkownik ma jedno konto i może na raz zrobić zakupy odzieżowe, spożywcze i elektroniczne za jedną płatnością. To przyciąga ludzi i przekonuje do korzystania. Nie trzeba się rejestrować w każdym sklepie osobno. Allegro zależy na tym, żeby klient u nich znalazł wszystkie produkty, których szuka.

4programmers nie jest serwisem społecznościowym dla każdego, ale jest serwisem technicznym i do tego profilu pasuje nie tylko tworzenie softu, ale też korzystanie ze specjalistycznych aplikacji.

Supcio, to teraz czekam na działy Blendera, Gimpa, Wordpressa, elektroniki i obsługi Microsoft Worda :D

Żeby nie było, dział gamedev na forum programistycznym pewnie i ma sens, zasypywanie go pytaniami jak coś ręcznie wyklikać w edytorze bez cienia próby zrozumienia jak rzeczy działają pod spodem, niekoniecznie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0