Na ile wycenić utrzymanie systemu

0

Cześć,

powoli zmierzam z jednym z moich klientów do podpisania umowy na utrzymanie systemu. W związku z tym mam pytanie odnośnie wyceny takiej usługi na podstawie poniższego opisu:

O samym systemie:
Co do samego systemu, to:

  • 24h/dobę uptime przy czym nie jest to infrastruktura krytyczna - źle jak system ma downtime / jakiś błąd, ale nie ma dramatu - czyli nikt nie traci dziesiątek tysięcy w tym czasie. W święta / niedziele też musi być uptime, ale jest spoooro mniejszy ruch więc siłą rzeczy mniejsza szansa na problemy i ewentualne problemy nie są takie bolesne.
  • w stylu CRUD
  • ok. 1000 zapytań dziennie do API
  • niewielki,
  • w chmurze, kubernetes, 4 serwisy (niewielkie),
  • poza tym dwie strony na Joomla (maluteńkie, zasadniczo formularze),
  • jakieś rózne usługi chmurowe poza kubernetes (ale tez nie dużo),
  • vpn,
  • postgreSQL w chmurze,
  • architektura mikroserwisowa.
  • system znam na wylot, nie jest problematyczny / zabugowany

Zobowiązania

  • gwarancja kilkunastu godzin pracy w miesiącu rozwojowej pracy
  • utrzymanie / pilnowanie systemu, reakcja na awarie, przeglądanie logów i obserwowanie różnych metryk, odpowiadanie na maile.
  • oczywiście byłoby jakieś SLA, ale tak jak mówię, to byłyby bardziej godziny (pewnie coś ok. 8h) na podjęcie reakcji , a nie rozwiązanie od razu problemu. Muszę też mieć jakiegoś kolegę, który będzie ze mną "pokrywał". Wiadomo, różne wyjazdy, święta, odpoczynek.

Zanim będę się konsultował z prawnikiem chciałbym żebyście mi trochę pomogli, tj. odpowiedzieli na dwa pytania:

  1. Ile taka usługa kosztuje rynkowo
  2. Na co uważać i zwracać uwagę przy konstruowaniu umowy?
0
deweloper_x napisał(a):
  • oczywiście byłoby jakieś SLA, ale tak jak mówię, to byłyby bardziej godziny (pewnie coś ok. 8h) na podjęcie reakcji , a nie rozwiązanie od razu problemu.

Ale wiesz, że SLA 8h na podjęcie rekacji oznacza że tak naprawdę nigdy nie będziesz mieć urlopu (i nie możesz spać dłużej niż 8h)?

0

Dlatego będę się dzielił z kolegą w kwestii urlopów. Z tym SLA = 8H to dobra uwaga, trzeba wydłużyć do 12h.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1