matematyka klasa IV

0

Taka ciekawostka z podręcznika do matematyki

za dwie spódnice i trzy czepce trzeba zapłacić 43 grajcary,a za trzy spódnice i dwa czepce 57 grajcarów.
Ile kosztują razem jeden czepiec i jedna spódnica?
Ile kosztuje czepiec,a ile spódnica?

Problem jaki widzę: w 4 klasie nie ma układu równań

1

a nie jest to zadanie z gwiazdką? Generalnie coś mi tu nie gra i raczej jeśli jest tam kilka takich zadań to jakis sposób znanymi metodami w tej klasie da się zrobić. Ja pamiętam jak jeździłem na konkursy matematyczne w 6 klasie i raz zastosowałem dość głupią metodę która co ciekawe jest poprawna czyli "metoda prób i błędów". Po prostu drogą dedukcji łapiesz wynik, pokazujesz że jest poprawny i 2 inne skrajne przypadki że są nie poprawne trochę opisujesz i rozwiązanie jest uznane za poprawne :)

4

Problem jest taki że na matematyce stosuje się niezrozumiałe dla dziecka pojęcia typu czepce i grajcary przez co odwraca się jego uwagę od prawdziwego zagadnienia w zadaniu, traci się cenny czas na lekcji na tłumaczenie przez nauczyciela co to czepiec i co to grajcar.
Zamiast użyć czapek i złotówek.

To takie moje 3 grosze.

0

właśnie się dowiedziałem że to zadanie w nagrodę za "dobre" zachowanie na lekcji :D
i rzeczywiście zaznaczone "trzy kropki" (najtrudniejsze)

na tej samej stronie

Cegła waży kilo i pół cegły. Ile waży cegła?

Zona mi się wkręciła w rozwiązywanie zadań :D

0

Jeśli to zadanie zamknięte, pewnie rozwiązaniem na poziomie klasy IV będzie podstawienie i weryfikacja wszystkich możliwości.

1

Skoro nie ma układów równań to pewnie jest to zadanie z gwiazdką właśnie po to, żeby uczeń wymyślił sam coś ala układ rownań. Jeżeli to zadanie dodatkowe to myślę, że spoko, bo rozwojowe.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1