Nieznaczące nazwy stanowisk

1

Co to za moda na nazywanie stanowisk "Consultant", albo "Associate" z dopiskiem senior. Czy nie można w Active Directory wpisać bardziej znaczących nazw określających czym się dana osoba zajmuje - front-end dev, backend dev, UI designer itd.

3

Może przygotowanie pod really full stack? Backend, frontend, tester, sysops, bazodanowiec w jednym?

0

Moda? Raczej stała praktyka z zachodu.
Te wszystkie dopiski pomagają rozróżnić ludzi z odmiennym doświadczeniem/ zakresem obowiązków. Ogólnie jak postawisz koło siebie dwóch frontend developerów i któremuś chcesz płacić więcej to dopisujesz mu kolejne tytuły. No chyba, że dopiszesz drugiemu junior ;) Dodatkowo te tytuły miewają polskie odpowiedniki, i dodatkowy tytuł może być prawnie wymagany, żeby dopisać pracownikowi obowiązki.A poza tym dopsiki pozwalają unormować jaki zakres obowiązków ma dana osoba senior engineer i senior staff engineer przecinają się tylko częściowo.
Przy czym w firmach takie dopiski pojawiają się zwykle po osiągnięciu pewnego rozmiaru lub wieku firmy.
Można to interpretować tak, że dopiski to zakres obowiązków a te dla Ciebie bardziej znaczące nazwy to obszar w jakim te obowiązki są wykonywane a z polączenia wychodz ile danemu pracownikowi firma jest gotowa standardowo zapłacić.

1
lsikora napisał(a):

Moda? Raczej stała praktyka z zachodu.
Te wszystkie dopiski pomagają rozróżnić ludzi z odmiennym doświadczeniem/ zakresem obowiązków. Ogólnie jak postawisz koło siebie dwóch frontend developerów i któremuś chcesz płacić więcej to dopisujesz mu kolejne tytuły. No chyba, że dopiszesz drugiemu junior ;) Dodatkowo te tytuły miewają polskie odpowiedniki, i dodatkowy tytuł może być prawnie wymagany, żeby dopisać pracownikowi obowiązki.A poza tym dopsiki pozwalają unormować jaki zakres obowiązków ma dana osoba senior engineer i senior staff engineer przecinają się tylko częściowo.
Przy czym w firmach takie dopiski pojawiają się zwykle po osiągnięciu pewnego rozmiaru lub wieku firmy.
Można to interpretować tak, że dopiski to zakres obowiązków a te dla Ciebie bardziej znaczące nazwy to obszar w jakim te obowiązki są wykonywane a z polączenia wychodz ile danemu pracownikowi firma jest gotowa standardowo zapłacić.

W swoich papierach niech wpisują co tam potrzeba prawnie. Bardziej chodzi mi o pole które wyświetla się w szczegółach profilu w MS Teams, Outlook itp produktach zintegrowanych z Microsoft (Active Directory?).

Myślę, że przydatne dla pracowników byłoby wiedzieć od razu kto z zespołu za co odpowiada, bo przy 50 osobach nawet łatwo zapomnieć tym bardziej kiedy zespół jest zagraniczny, ma obce imiona i nikt nie ustawia zdjęć profilowych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1