W jakim języku pisać swoje programy.

0

Słuchajcie na studiach na 1 roku uczyliśmy się Pascala i też robiliśmy "Algorytmy i struktury danych" na Pascalu teraz uczymy się C, natomiast za semestr będziemy się uczyć C++ a za rok Javy. Nie jest to uczelnia z listy tych topowych dlatego nie mam większych problemów z materiałem na zajęcia. Chciałbym na własną rękę ruszyć do przodu z programowaniem bo mnie to całkiem zaczęło interesować, może programowanie to by była droga dla mnie. Już zacząłem coś sobie dłubać. Tylko jest kilka opcji:

a) Pisać programy w tym w czym na uczelni czyli aktualnie w nieobiektowym C.
b) Nie czekać do wiosny na to aż na uczelni będzie C++, uczyć się już C++ (Z książki którą mam, z netu, z dokumentacji).
c) Nie uczyć się C++ tylko Javy albo C#. Jeśli tak to jakie podstawowe zalety i wady tych dwóch. No bo któryś trzeba wybrać. I dlaczego lepiej się uczyć Javy lub C# ?? A może lepiej jednak C++.

Jak sprawa zostanie rozstrzygnięta to ściągam IDE, kompletuje materiały i zabieram się za programowanie, Czego ? A tego co mi akurat do głowy przyjdzie. Do tego czasu klepie w tym C (aktualnie program konfiguracyjny do jednej gry), poco takie ?? no przyda się do gry a ja się coś nauczę, przecież nie zrobię Od razu i w dodatku sam gry albo firefoxa.

Aha i czy poświęcić dużo czasu na jakieś graficzne API typu qt, windows.h czy tylko po łebkach na zasadzie, że i tak się sprawdzi w dokumentacji a skupić się na działaniu programu a nie jego wizualizacji. Choć z drugiej strony do tej pory programowałem tylko na konsolę to przydało by się dodać w końcu jakieś okienka !!

PS. Najbardziej to bym chciał kiedyś pracować przy grach komputerowych, aczkolwiek wiem że to długa droga i tam biorą takich co mają staż po 10 lat a nie nowicjuszy na rynku pracy (na którym mnie nawet jeszcze nie ma). Ale zaznaczam to bo może już teraz pod tym kątem powinienem dokonywać jakichś wyborów (np. języka).

0

Trudno wróżyć. Aktualnie gry tworzy się w C++ ze względów wydajnościowych, ale trudno powiedzieć czy za jakiś czas nie zostanie to wymienione na C# czy Javę. Ja proponuje zapoznać się z dowolnym językiem obiektowym, bo nauka kolejnego nie będzie już takim kłopotem.

0

Proponuję Objective-C, skoro C++ i tak Cię będą uczyć. Objective-C na początek może być niezłym rozwiązaniem, zwłaszcza jeśli nie ma się "balastu obiektowości" z języków C#/Java/C++. Jak rozpoczniesz naukę C++ radziłbym Ci równocześnie uczyć się C# / Javy. Jeśli ten drugi język będziesz miał również na studiach - weź C# i pisz gierki w XNA / Silverlight by mieć jakieś początkowe doświadczenie w branży. Szlifuj również algorytmy / matmę / fizykę. Niekoniecznie by pisać własny silnik fizyki, ale na tyle by orientować w podstawowych zagadnieniach. Jak taką ścieżkę wybierzesz - będziesz potrafił pisać w Objective-C / Javie / C# - nie powinieneś mieć problemu z dostaniem pracy (jeszcze na I stopniu studiów) jako programista gier dla urządzeń mobilnych.
Jeżeli jednak gry mobilne kompletnie Cię nie interesują wybieraj C++ i algorytmy / matmę / fizykę i jakiś język skryptowy (Lua/Python). Na początek skorzystaj może z jakiś gotowych rozwiązań np. Ogre3d - to motywuje jak się wpisze kilkanaście linijek i od razu widać efekty - później możesz przejść do nauki konkretów (np. renderer DirectX).
Możesz też zlać głębszą naukę języków wysokiego poziomu i zająć się shaderami - wtedy właściwie matma / fizyka + j. angielski (bo w Polsce ogłoszenia dla osoby piszącej stricte shadery jeszcze nie spotkałem) + jakiś język wysokiego poziomu co by było od razu efekty widać (na początek starczy C# i XNA). Praca najlepiej płatna, najbardziej ciekawa, ale zarazem najbardziej wymagająca.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1