Witam,
Od około 2 tygodni pisze silnik 3d w java, doszedłem do etapu, w którym można już cos zademonstrować więc umieściłem filmik na youtube prezentujący obecne możliwości.
W planach mam:
- skończyć pełną obsługę tworzenia nowych obiektów, obecnie częściowo działa(Można tworzyć nowe elementy w już istniejących przestrzeniach drzew ósemkowych) - nie jest zaprezentowane na filmie. Drzewa ósemkowe są tworzone metoda od dołu do góry co sprawia że mapa może składać sie z kilku drzew ósemkowych, które dodatkowo zorganizowane są w tablicach przestrzeni co pozwala szybko wykluczać małe drzewa podczas analizy i jednocześnie zmniejsza liczbę zbędnych węzłów. W przypadku otwartych map powinno powstawać więcej małych drzew które szybko będą filtrowane przez tablice przestrzeni. Dla zabudowanych map powinny powstawać duże drzewa ósemkowe.
- usuwanie obiektów zasłoniętych przez inne
- Dodanie teksturowania
- praca nad lightmapami.
- generowanie map widoczności
Celem silnika jest szybkie i proste edytowanie map w czasie rzeczywistym z dynamicznym usuwanie obiektów niewidocznych dla kamery. Dodatkowo ma umożliwiać stworzenie map widoczności(podczas zapisu mapy w trybie edycji), które pozwolą na dodatkowe statyczne odfiltrowanie niewidocznych obiektów będąc w trybie grania.
Czekam na opinie i sugestie.