silnik w profesjonalnych grach 3d

0

mam takie(troche lamerskie :-8 ) pytanie...mianowicie co to jest dokladnie silnik w grach 3d?? kiedys spytalem sie kogos w jakim jezyku pisze sie profesjonalne gry, jak quake, czy diablo.odpowiedzial - "w silniku". O co w tym biega?? Czy ktoś mógłby przybliżyć ten termin? Szukałem w sieci i nic nie znalazłem...Czy silnik to to samo co Engine??? Prosze o uswiadomienie mnie... :-P

0

Silnik=Engine

Silnki:

  1. Graficzny (3d)
  2. Dźwiękowy (Odwzorowanie 3d)
  3. Fizyczny (Karma rulz! poza tym już nie bedzie korpusów wiszących w powietrzu)
0

Silniki można pisać w wielu językach programowania, jednak robi się to przewaznie w C++ (chociaz w Delphi też mozna i nawet czasami polepsza to wydajnośc silnika). Ogólnie jest to program który odpowiada (w przypadku silinika graficznego) za wyswietlanie grafiki, kolizję przedmiotów, rożne efekty itp. W pisaniu enginów zwykle wykorzystuje sie jedną z 2 "technologii" graficznych (czyli w uproszczeniu sposobu obsługi kart graficznych) OpenGL lub DirectX. Co do szczegółów to radze poszukać na forum :-) .

0

A ja radze darować sobie takie ambitności... silniki w grach, które zostały wymienione na pewno zostały napisane przez wysokiej klasy programistów w języku baardzoooo niskiego poziomu, a każdy z tych programistów miał w jednym paluszku budowę jądra procesora GF czy też Radeon :)

0

racja
a ja tylko dodam, ze przy duzych projektach lub w okreslonych firmach tworzone sa specjalistyczne jzyki programowania

0

Racja, ale w tedy są to raczej Tłumaczenia niż języki programowania. Jak dla mnie czasami dobrym pomysłem jest stworZenie Tłumacza (język skryptowy) tylko dla potrzeb projektu

0

Detox i QmPL - IMO bullshit!
Jakie tam języki bardzo niskiego poziomu (co to w ogóle jest?? jeszcze niżej niż Assembler? Pisali to binarnie :|). Wszystkie części Quake pisane były w C++. Zapewne silniki do innych gier też.

I po grzyba pisać o jakiś wysokiej klasy programistach? Czy jareq007 napisał, że chce takowy silnik napisać? NIE! On tylko chciał się dowiedzieć co to właściwie jest. A Wy tu od razu jakieś opowieści dziwnej treści mu zapodajecie. Luz panowie.

QmPL - co do "specjalistyczne jzyki programowania". Po co się tak męczyć skoro ktoś mądry wymyślił już dobry język (w tym przypadku C++). Jeśli już to używane mogą być własne języki skryptowe i procesory tekstu do analizowania plików z danymi pozwalając w ten sposób zmieniać parametry silnika przy testach bez potrzeby rekompilacji całego projektu.

0

Ja, przez specjalne języki programowania, zrozumiałem Skrypty (cos a'la VBA, tyle że dostosowane tylko i wyłącznie do potrzeb proga)

Poza tym przykładem języka który powstał, a nikt nie wie po co jest C#... Po co to komu? Jest Java, jest C++ czego jeszcze trzeba?

0

mi sie wydaje ze C# powstał na platforme .net .. gdzies tak wyczytalem...

Marooned: dzieki za wyczerpujaca odpowiedz... ;-)

//Wiem, że nie odpowiedziałem na główne pytanie, ale trochę nie w tą stronę poszły odpowiedzi i chcialem to nakierować - m.M

0

Właściwie, to odpowiedź już padła, więc nie ma sensu chyba tu nic więcej pisać. Była prosta: Silnik=Engine ("engine" to po angielsku właśnie "silnik"). Takie padło pytanie, i w pierwszym poście padła odpowiedź. Po co więcej pisać? Sugestia do moderatorów: zablokujcie temat, nie będzie bałaganu bez potrzeby. Jak ktoś chce sobie pisać, że pisanie engine'ów to trudne zagadnienie, to niech pisze gdzie indziej. Moim zdaniem temat jest już absolutnie wyczerpany. Pozdrówka!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1