Witam, chciałbym napisać grę o zarządzaniu komunikacją miejską i w związku z tym pada tutaj pierwsze pytanie: czy napisać grę na jakimś silniku gry czy bez silnika, na gołym DirectX. Próbowałem Unity, ale wyszło mi na to, że mimo wykorzystania silnika, i tak musiałbym w 90% opierać się na własnym kodzie bo Unity nie obsługuje nawet tworzenia ścieżek. Doszedłem do wniosku, że Unity to silnik bardziej do RPG-ów, a ja wolę użyć czegoś innego. To, co chciałbym, żeby było (lub nie) w takim silniku to:
- Tworzenie ścieżek - ma to dla mnie olbrzymie znaczenie, ponieważ w grze będą one wszechobecne (drogi, tory, trasy pojazdów itd.) i jeśli już miałbym korzystać z silnika, to powinien on je obsługiwać natywnie, bez znacznego dodawania własnego kodu. Mówiąc ścieżki, mam na myśli także inteligentne tworzenie dróg i szlaków kolejowych i łatwe przypisanie do nich pojazdów.
- Fizyka jest absolutnie niepotrzebna bo i tak nie będzie użyta, jako że nacisk kładę na optymalizację.
- Wodotryski mnie nie interesują, silnik mógłby działać nawet na starym DirectX 9.
Jest ktoś w stanie podać propozycje silników, które mógłbym wykorzystać w swojej grze? Chyba że lepiej będzie zacząć budować grę od samych podstaw? Mam nawet grubą książkę o podstawach DX11 na półce ;)