Gra przeglądarkowa (głównie na urządzenia mobline) - wybór języka

0

Witam,

Pytanie jest następujące, jaki język na chwilę obecną waszym zdaniem jest najlepszy do napisania gry przeglądarkowej, która nie zawiera żadnych animacji a jedynie składa się z tekstu i obrazków.
Zastanawiałem się nad:
aplikacja na systemy mobline (java?)
strona internetowa, którą docelowo dostosowałbym do urządzeń mobilnych (php/js/html/css...?)
aplikacja webowa (java/php?)

Marne doświadczenie programistyczne nie pozwala mi dobrze ocenić, która z metod będzie najlepsza do pisania tego typu gry. Chciałbym do realizacji tego celu dobrać odpowienie narzędzia i z jednej strony nie brać języka, który nie będzie ze mną "współpracował" przy realizacji tego projektu (bo np. nie jest językiem do tego przeznaczonym) a z drugiej strony nie chce brać danego języka tylko i wyłącznie dlatego że jest łatwiejszy.

Chciałbym poznać wasze osobiste zdanie, jaki sposób wybralibyście do napisania tego typu gry. Bardzo bym prosił żebyście nie sugerowali się moim doświadczeniem i problemami typu "ale to może być dla mnie za trudny język". Interesuje mnie wyłącznie wasza subiektywna opinia, który język daje jakie plusy a jakie minusy.

Z góry dzięki za odpowiedź!

PS. może troche źle sklasyfikowałem tę gre pisząc "przeglądarkowa"bo chyba wtedy od razu narzucam, że jest to gra obsługiwana przez przeglądarkę. Miałem na myśli grę tekstową o charakterze gry przeglądarkowej, bo nie wiem czy jeżeli była by taka gra napisana w formie aplikacji mobilnej to czy można by ją ciągle nazywać grą przeglądarkową.

0

Zacznij od hello world. Bo jak jestes zielony i bierzesz sie za gre to tylko zaspamujesz forum pytaniami "a jak zrobic...?" a i tak jej nie napiszesz.

0

Nie wiem czy doczytałeś do końca mój potst ale zwróciłem uwagę na to żeby nie patrzeć na moje pytanie przez pryzmat mojej obecnej wiedzy.
Czy to, że ktoś zaproponuje mi język w którym można sprawnie napisac grę o którą pytam wiąże się z tym, że zacznę ją od razu pisać?
Więc może napisze czytelniej - Chodzi mi jedynie o wskazówkę, w stronę którego języka powinienem skierować moją energię i czas by finalnie móc stworzyć grę przeglądarkową.

0

No to na przykład php.

0

Zależy co chcesz osiągnąć. Na dobrą sprawę to Twoją specyfikację spełni nawet prosta strona oparta o obrazki z tekstem, do którego będziesz miał podpięte linki z odpowiednimi adresami to pozostałych plików. Jak się uprzesz to i w samym HTML/CSS to stworzysz robiąc każdą stronę w oddzielnym pliku i też będzie to spełniało Twoje wymagania.

Dodatkowy język pozwoli Ci napisać wszystko nieco zgrabiej mieszcząc się w kilku plikach, zamiast kilkudziesięciu/kilkuset.
Co do PHP to ma imo dość łatwy poziom wejścia, chociaż z drugiej strony jest przyjazny robieniu kupy z kodu więc trzeba uważać, żeby nie wyrobić sobie na początku złych nawyków.

Najlepiej jednak doczytaj jakieś ogólne informacje o budowaniu aplikacji internetowych, co to jest API i jak można go używać ;)

0

Dziękuję za odpowiedź. API mniej więcej wiem jak działa bo ze znajomym prowadzimy jedną stronę w której to wykorzystujemy (api twitcha, youtuba itp) ale ja zajmuję się głównie administracją servera i nie znam się za bardzo na programowaniu choć bardzo bym chciał to zmienić.

Tak jak wcześniej pisałem zależy mi na urządzeniach moblinych i przez jakiś czas chciałem uczyć się ruby a dokładnie za pomocą rubymotion pokombinować coś na urządzenia mobline bo dzięki niemu można robić apki cross platform co uważam za duży plus z drugiej strony musiałbym wykupić płatną licencję a środowisko działa tylko na macu, którego niestety nie mam :D

Myślałem trochę o node.js, a także o językach natywnych java albo swift (olbo objectiv C już nie pamiętam co tam na ios było) bo z tego co mi wiadomo to one chyba że wyróżniają się tym, że mogę z nich "wycinąć" najwięcej na daną platformę ale są zaszufladkowane tylko na jeden z systemów mobilnych. Ostatecznie uznałem, że chyba najlepszym wyjściem będzie html5, którym mogę robić apki i na androida, i na ios choć pewnie nie będzie taki wydajny jak język natywny choć nie wiem czy potrzebuje takiej wydajności przy grze tekstowej. Ponoć ma także jakieś problemy z bazą danych nie wiem do końca o co chodziło osobie z którą rozmawiałem (może o jakieś lokalne pliki w telefonie, których html5 chyba nie może wykorzystywać).

Wiem, że nie zadałem teraz żadnego pytania ale jak ktoś by sie ustosunkował do informacji, które zebrałem to byłoby super bo po przeanalizowaniu tego co oferują różne języki uznałem html5 (w połączeniu oczywiście z css,js i np. framework 7/phonegapem) za najbardziej mi odpowiadający ale być może są spore minusy tego języka z, których nie zdaję sobie sprawy. Jak by mi ktoś napisał co o tym sądzi byłbym wdzięczny.

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0