Dynamika, symulacja fizyki, jak się za to zabrać?

0

Mam dane dwa stojące obok siebie okręgi ze wskazówkami, każda wskazówka na swoim końcu jest magnesem i ma pewną masę(a zatem i bezwładność) a także tarcie. Moim zadaniem jest namalowanie tego , (co już zrobiłem - dwa kółka i dwie kreski od środka) i animacja w taki sposób aby te końcówki się przyciągały. A zatem w zależności od początkowego ustawienia wskazówek , będą one się kołysały aż do momentu w którym skierują się ku sobie a tarcie pochłonie energie.

Nie mam pojęcia jak się za to zabrać od strony fizyki.
Wyliczam sobie odległość między tymi punktami i na tej podstawie wyliczam siłę jaka na nie działa. Następnie dzielę siłę przez masę danej wskazówki?
Ale jak zamienić tą siłę na prędkość kątową i jak dodać do tego bezwładność( wskazówki mogą mieć różną masę i różną siłę przyciągania)?

Całość pisze w c#.

0

Kontynuując temat , doszedłem do poniższych wniosków , mam dane F a chce obliczyć x. Nie wiem jak obliczyć długość x ani kąt między styczną a F. Pomoże ktoś ?

obrazek.jpg

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0