Cześć!
Uczę się qml'a i tworzone aplikacje testuje od razu na desktopie i androidzie.
Pojawił mi się problem z wielkościami elementów na ekranie.
import QtQuick 2.5
import QtQuick.Window 2.2
import QtQuick.Controls 1.2
ApplicationWindow{
visible: true
width: 640
height: 480
Rectangle{
width: 64
height: 64
color: "pink"
Text{
anchors.horizontalCenter: parent.horizontalCenter
anchors.bottom: parent.bottom
text: "Hello :)"
}
}
}
Na Desktopie wyświetli się kwadrat z mieszczącym się w nim napisem Hello :)
Na a Androidzie, tekst jest dobrych rozmiarów(czytelny) lecz kwadrat jest tak mały, że tekst się nie mieści.
Jak definiować rozmary, by miało to ręce i nogi?
Znalazłem coś takiego:
property int default_pix_density: 4 //pixel density of my current screen
property int scale_factor: Screen.pixelDensity/default_pix_density
Rectangle
{
width: 50*scale_factor
height: 20*scale_factor
}
Ale ta metoda w dobie tak rozwiniętych języków programowania, woła o pomstę do nieba...