Assember i gry

0

Siema. Jestem tu nowy i konta na razie nie mam. Chodzę do pierszej gimnazjum teraz i pomyślałem że fajnie będzie zaplanować sobie życie już teraz i pomyślałem że nauczę się assemblera ale nie wiem od czego zacząć. Napiszę wam moje plany

  • najpierw chcę ogarnąć podstawy assembera, musicie mi książki polecić ale książka nie może być za droga bo starzy mi kupią książki ale tak za 30, 35 zł max i może na dwie ich namówię
  • następnie chcę uczyć się pisać prostych gier jak mario żeby ogarnąć podstawy pisania gier
  • następnie będę chciał realizować moje marzenie, będę pisał grę jak GTA 5 ale bez przełanczania na 3 postacie bo łatwiej będzie z jedną
    Zapytacie mnie dlaczego taki plan mam, a ja wam mówię że to spoko plan bo teraz poszedłem do pierwszej klasy gimnazjum więc 3 lata gimbazy, następnie kilka lat technikum a potem studia więc to bardzo wiele lat i przez tyle lat będę miał ogarniętego assemblera i będę pierwszy programistą który zrobił GTA które chodzi na kartach zintegrowanych od intela więc sprzedaż gry będzie duża na pewno. Grę wydam na steam za 15 euro i każdy ją będzie chciał bo ona pójdzie każdemu bo dzięki assemblerowi będzie najwydajniejszą grą świata. Myślę że przez 10 lat napiszę tą grę. Umiem blendera trochę, mam książkę i kurs wideo, został assember i musicie mi pomóc. Jak wypali wszystko to za 10 lat rozdam tysiąc kluczy do gry na steam i w pierszej kolejności powiem wam tu na forum byście zgarnęli klucze, to będzie podziękowanie za polecenie książek. Pozdrawiam i nie piszcie że to niemożliwe bo wszystko można a ja mam 10 lat czasu na grę lub więcej, dam radę bo to marzenie.
1

Ok, najpierw naucz się angielskiego. Przyda się do nauki czytania howto pod tytułem "jak napisać GTA 5 w assemblerze".

1

Jeżeli komuś teraz naprawdę podpadłeś, to poleci Ci te książki.

0

a ja mam 10 lat czasu na grę lub więcej, dam radę bo to marzenie.

Na pisanie GTA 5 w Assemblerze to potrzebowałbyś 10 lat ze sztabem jakichś 50 programistów, a nie samemu :P

0

Jakbym czytał kilka lat temu siebie... troszkę się uśmiałem :'D. Fajny temat. Ale nie martw się, to jest możliwe - ja w Ciebie wierze. Ale z kilka lat na to poświęcisz jeżeli nie miałeś z programowaniem nic wspólnego.

Zapomnij o pisaniu gier w assembly, i lepiej zastanów się 3 razy zanim przekonasz się do tego. (W sensie nie do assembly, tylko do programowania...) Programowanie jest żmudne. Ja sobie urozmaicam je herbatką i muzyką. Ale w gruncie rzeczy to baaardzo długie siedzenie na dupie, i naku... w klawiature...

7

user image

Ps. O co chodzi z nazywaniem rodziców starymi? Szacunek to relatywnie niewielki koszt za zapewnienie dachu nad głową i wszystkiego, co do życia potrzebne. Zresztą, stracisz -> zatęsknisz ;)

7

Chodzę do pierszej gimnazjum teraz i pomyślałem że fajnie będzie zaplanować sobie życie już teraz i pomyślałem że nauczę się assemblera ale nie wiem od czego zacząć.

Wybór tego języka możesz jakoś uargumentować, czy po prostu znalazłeś pierwszy lepszy język prawie najniższego poziomu i postanowiłeś się go nauczyć, bo to fajne, szpan i w ogóle?

Zostaw lepiej tego asemblera, bo tylko krzywdę sobie zrobisz; Najpierw naucz się choćby podstaw jakiegokolwiek języka wysokiego poziomu, aby załapać o co w tym chodzi, ewentualnie później wróć do asma; Choć niektórzy twierdzą, że asembler jako pierwszy język to dobry wybór;

  • następnie chcę uczyć się pisać prostych gier jak mario żeby ogarnąć podstawy pisania gier

Od prostych się zaczyna, więc dobrze myślisz; Ale w asemblerze..?

  • następnie będę chciał realizować moje marzenie, będę pisał grę jak GTA 5 ale bez przełanczania na 3 postacie bo łatwiej będzie z jedną

Ale w asemblerze?! Życia Ci braknie...


Proponowałbym zainteresować się jakimś językiem "na czasie", jeśli o gamedev chodzi; Porządnie nauczyć się podstaw, następnie bardziej zaawansowanych rzeczy oraz obsługi jakichś popularnych silników czy API do grafiki; W takim przypadku będziesz miał porządne narzędzia, porządny język i godziwe warunki do tworzenia gry; W sieci jest ogromna ilość darmowych materiałów do nauki danego języka czy technologii, więc język angielski bardzo się przyda (polski też, bo straszne byki sadzisz);

W razie czego jest to forum, załóż konto i pytaj w razie czego.

0

Najlepiej to się zacznij na początku uczyć c++
Kurs c++
Po tym weź się za jakąś bibliotekę np. allegro/sdl lub sfml dodaj do tego jakąś bibliotekę graficzną np. bullet/box2d
I w tedy pomyśl nad pisaniem next genowego mario.

PS.
Wszystkie materiały do nauki masz za free. Jak czegoś nie będziesz potrafił zrozumieć to napisz do mnie. A i jeszcze jedno życzę ci abyś jak najszybciej wyszedł ze stanu przysłowiowego "GIMBUSA". Jestem starszy od ciebie o rok a mam więcej kultury.

A co do reszty geniuszy na tym portalu to czasami mogą cie z lekka drażnić.

0

@De_v_i Dwie uwagi

  1. To, że Ty, czy ja piszemy w c++ nie oznacza, że ktoś inny też musi od tego języka zaczynać. Jest pełna paleta języków jakie można wykorzystać do pisania gier, a C++ nie musi być wcale najlepszym wyborem.
  2. Nie pisz zdań w stylu "Jestem od ciebie rok starszy a mam więcej kultury".
0
  1. Wiem, że jest dużo języków ale c++ jest najłatwiejszy na start + ten który to tworzy jest nauczycielem i ma dobre podejście.
  2. Niby tak ale ja nigdy o swoich rodzicach nie mówiłem "starzy".
4
De_v_i napisał(a):
  1. Wiem, że jest dużo języków ale c++ jest najłatwiejszy na start
    Bzdura.
  1. Niby tak ale ja nigdy o swoich rodzicach nie mówiłem "starzy".
    Za to:

A co do reszty geniuszy na tym portalu to czasami mogą cie z lekka drażnić.
Kultura to więcej niż nieużywanie brzydkich słów.

0

Wiem, a z tym

A co do reszty geniuszy na tym portalu to czasami mogą cie z lekka drażnić.
to może i faktycznie przesadziłem ale czasami mam takie odczucie.

0

Chodzę do pierszej gimnazjum teraz i pomyślałem że fajnie będzie zaplanować sobie życie już teraz

Zaplanować możesz. Nabierzesz wprawy w planowaniu. Tylko licz się z tym, że przez najbliższe 5-10 lat i tak wszystko może ci się zmienić 50 razy. Wszystko na zewnątrz może się też zmienić 50 razy. Planowanie życia w wieku gimnazjalnym... czasem się udaje. Ale częściej jednak życie toczy się swoim torem, a nie tym zaplanowanym w szaleńczo młodym wieku.

najpierw chcę ogarnąć podstawy assembera, musicie mi książki polecić ale książka nie może być za droga bo starzy mi kupią książki ale tak za 30, 35 zł max i może na dwie ich namówię

Nie ma dzisiaj potrzeby robić gier w assemblerze. Szczególnie prostych.

  • następnie będę chciał realizować moje marzenie, będę pisał grę jak GTA 5 ale bez przełanczania na 3 postacie bo łatwiej będzie z jedną

Już jest taka gra. Nazywa się GTA: San Andreas ;P (chociaż przypuszczam, że GTA 4 też).

Tak czy siak wydaje mi się, że najprostszym sposobem na zrobienie "własnego GTA 5" jest skorzystanie z gotowego silnika do gier 3D, a nie robienie tak zaawansowanej technicznie gry samemu od zera ;)

0

Nie wiem czemu ale po przeczytaniu tego czwarty raz mam wrażenie, że to zrobił ktoś dla trollu.

1
De_v_i napisał(a):

Nie wiem czemu ale po przeczytaniu tego czwarty raz mam wrażenie, że to zrobił ktoś dla trollu.

Też mam takie wrażenie, mimo że są ludzie którzy nadal pracują w ASM. Mimo to odpowiem...

@Autor wątku: oczywiście że gry pisze się w assemblerze. Chociaż pewnie w coraz mniejszym stopniu.
Przykład: komercyjna gra AAA z 1996 roku: https://github.com/id-Software/Quake

Z tym że do gry potrzeba trochę więcej niż engine:

  • musisz załatwić kogoś od budowania contentu (mapy, tekstury, dźwięki, muzyka, postacie/pojazdy/budynki, scenariusze)
  • scenariusze w grze się zwykle skryptuje (np. przy pomocy Lua lub UnrealScript) a nie pisze w głównym języku
  • w programowaniu zwykle masz wiele poziomów abstrakcji, naturalnym sposobem na podniesienie poziomu abstrakcji w ASM jest użycie języka wysokopoziomowego (np. C/C++) dla niektórych lub większości modułów (budowa modułowa to podstawa)
1

Nie bardzo jest sens pisać własny silnik, skoro można skorzystać z gotowego.
Obecnie jest kilka silników 3D z darmowymi wersjami, między innymi Unreal Engine, Unity 3D i CryEngine.
Opiszę je tak krótko, bo dwoma z nich się bawiłem, a o trzecim sporo słyszałem.

Unity
Zalety:
-jest za darmo, tak długo jak nie zarobisz 100.000$ na swojej grze, potem musisz kupić pełną wersję za 75 $ miesięcznie lub 1500$ jednorazowo.
-Asset store - sklep z modelami, skryptami, efektami i dźwiękami, z których część jest za darmo
-łatwy w obsłudze
-przystępne i czytelne API
-bardzo dobry i prosty w użyciu silnik fizyczny
-oparty na C#
-dużo tutoriali
Wady:
-jak dotąd nie znalazłem poważnych

CryEngine:
Zalety:
-kiedy się nim bawiłem był za darmo, z tym że po przekroczeniu pewnego progu zysków, trzeba było część z nich oddać.
-kilkanaście gotowych elementów, między innymi model samochodu, karabin, granaty, wyrzutnia rakiet, model drzewa gotowych do użytku od razu po zainstalowaniu silnika
-jest od początku przygotowany do robienia strzelanki
Wady:
-problemy z optymalizacją
-problemy z importem modeli
-trudny

Unreal:
Zalety:
-opłata 5% od sprzedanej kopii gry po zarobieniu 3000$
-Dużo funkcji
-Wydajność
Wady:
-wymaga dużej wiedzy
-trudny w obsłudze

Opieram się tutaj na własnej, niewielkiej wiedzy w tym zakresie, aktualnie uczę się unity, które polubiłem ze względu na łatwą obsługę i tutoriale krok po kroku wyjaśniające jak zrobić całą grę, opierające się na przygotowanych przez twórców silnika paczkach assetów.

2

http://4programmers.net/Pastebin/4257 - @stryku dałby radę napisać grę w asemblerze, albo w __c__asemblerze.

1

Gta 5 i assembler. Powodzenia !! Dasz rade

0

perełka?

2

Naprawdę traktujecie te marzenia serio?
To jest ewidentny zamach motyką na słońce, coś ala PowerOS.

@Krwawy Kot:
W tej chwili zapomnij o planach typu pisanie GTA 5 bez względu na to jaki język to będzie.
Moja rada, włącz sobie tą grę i przejrzyj dokładnie listę autorów (napisy końcowe).
Zobacz jak wielka armia ludzi przy tym pracowała i czym się zajmowali!
Szczególnie zwróć uwagę na to, że programiści to wcale nie jest najliczniejsza grupa ludzi przy tego typu projekcie.
Następnie zastanów się czy jesteś pewien, że zostanie programistą to najlepsza droga do "pracowania przy grach" i czy nie masz alternatywnych zdolności, które są równie potrzebne.

Jeśli nadal stwierdzisz, że chcesz programować, to zacznij od podstaw i napisz kilka programów, a dopiero potem planuj swoje przyszłe projekty.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1