Gry

0

Ostatnio naszła mnie ochota na zrobienie jakiejś gry, język który by funkcjonował to oczywiście c++. Wpadł mi do głowy dungeon clawler/roguelike w cmd lecz tutaj przy przemyśleniach pojawił się problem walki, nie wiem jak by miał wyglądać. Myślałem też o rpg tekstowym, lecz chyba to by było zbyt nużące do grania. Poczytałem trochę o tym i idealnymi bibliotekami są sfml i sdl. Nigdy za takie gry zbytnio się nie zabierałem, więc pytanie do was, gdzie znajdę odpowiedni tutorial i która opcja była by najłatwiejsza??

0

Rzuć okiem na r/roguelikedev - wrzucają tam sporo pomocnych materiałów.

1

Co to znaczy w cmd? Tryb tekstowy? Bo SDL to biblioteka głównie graficzno-dźwiękowa (uniwersalna w sumie, kontrolery też obsługuje ;)) i tam musiałbyś jeszcze trochę zasobów porobić. Jak chcesz zobaczyć jak na SDLu zbudowano engine rpga to pogooglaj za „Exult Ultima 7 engine”. A w trybie tekstowym jeśli chodzi o „rogaliki” to klasyką gatunku jest chyba nethack.

3

Ale jesteś pewny, że chcesz użyć do tego C++? Bo główną kartą przetargową tego języka jest możliwość maksymalnego wykorzystania sprzętu i osiągnięcia dużej wydajności kosztem dużej trudności samego języka i wielu pułapek, w które można wejść by skończyć z urwanym łbem. A grę w linii poleceń możesz napisać w zasadzie w czymkolwiek, wydajność nie powinna być problemem. A skoro jesteś początkujący i potrzebujesz tutoriala żeby to jakoś zacząć to przewiduję, że użeranie się z dziwactwami C++ będzie szalenie bolesne.

2
mandaryna napisał(a):

Poczytałem trochę o tym i idealnymi bibliotekami są sfml i sdl.

Zarówno Twoje typy bibliotek, jak i języka sprawią, że początkujący w technologiach dedykowanych do gier, zrealizuje swój projekt sprawniej niż Ty...
Weź sobie na początek cokolwiek co wyświetla grafikę na ekranie. Najlepiej jak nie wymaga to od Ciebie za dużo boilerplate...

Obczaj:
https://love2d.org/
https://pygame-zero.readthedocs.io/en/stable/

To nieważne, że to nie C++. Składnię załapiesz z tutoriali i dokumentacji.

W love2d np. powstał Mari0 (z portalami): https://stabyourself.net/mari0/

Wpadł mi do głowy dungeon clawler/roguelike w cmd lecz tutaj przy przemyśleniach pojawił się problem walki, nie wiem jak by miał wyglądać.

Zaprojektuj sobie grę i sprawdź czy działa "na papierze". Naprawdę nie musisz wiedzieć jak się tworzy gry, żeby to zrobić. Wystarczy Ci wiedza na temat istniejących gier. Jeśli Cię coś irytuje, to będzie podstawia do opracowania własnej wizji. Jak będziesz dokładnie wiedział co chcesz zrobić, to pozostaje tylko implementacja ;)

0

Co do roguelike'ow (moim zdaniem bardzo wdzięczny temat do ćwiczeń programistycznych), to warto rzucić okiem tu:
http://www.roguebasin.com/index.php?title=How_to_Write_a_Roguelike_in_15_Steps
(i w ogóle całe wiki; jest uniwersalne, nie tylko do C++).

0

Podstawą napisania gry jest to, żeby tobie dawała najwięcej frajdy. Nawet gra tekstowa, którą sam stworzyłeś od podszewki zapewni ci mile spędzony czas. Dlatego moim zdaniem tworzenie gier powinieneś zacząć od dopracowanego, rozbudowanego, klimatycznego świata w grze tekstowej. Spędzisz więcej czasu na kodowaniu niż na tworzeniu grafiki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1