Cześć, mam pewien problem. Piszę sobie malutą grę i mam problem z zatrzymaniem/pauza gry.
Mam metodę
public void keyPressed(int k)
{
if (k == KeyEvent.VK_ESCAPE) gsm.setPaused(true);
}
która po naciśnięciu klawisza Escape powinna zatrzymywać grę i przeskakiwać do innej klasy w której jest tylko obraz ze grę zatrzymaną. I tak się dzieje. Problem gdy jeszcze raz chcę nacisnąć escape żeby wrócić do gry. W klasie PauseState też mam metodę
public void keyPressed(int k)
{
if (k == KeyEvent.VK_ESCAPE) gsm.setPaused(false);
}
która powinna przerywać tą pauze ale jednak nie działa. Nie wiem jak sobie poradzić.
Dodam że gdy do pierwszej metody dodam przycisk np P który bedzie miał gsm.setPaused(false); wszystko pięknie działa ale nie chcę mieć 2 różnych przycisków do pauzowania i odpauzowania gry.
Nie wiem czy o to chodziło
private PauseState pauseState;
private boolean paused;
//z konstruktora
pauseState = new PauseState(this);
paused = false;
//metoda setPause
public void setPaused(boolean b)
{
paused = b;
}
a jak zrobie coś takiego
if (k == KeyEvent.VK_ESCAPE) gsm.setPaused(true);
if (k == KeyEvent.VK_P) gsm.setPaused(false);
to wszystko działa