Biblioteki do gry

0

Witam serdecznie.
Mam zadanie, muszę zrobić projekt na studia, a dokładniej gierkę 2D w "diamenty". Na kwadratowej mapie pojawiają się diamenty różnych kolorów i jeśli x będzie obok siebie to znikają i pojawiają się nowe. Diamenty można zamieniać ze sobą miejscami itp. itd. Większość w to grała i wie o co chodzi.

Jako, że do tej pory robiłem mniej zaawansowane programy w konsoli Windows, a to musi być program w okienku z grafiką mam pytanie do Was. Z jakich bibliotek najlepiej skorzystać w moim przypadku? Trochę o tym czytałem i szukałem odpowiedzi i natrafiłem na 3, z których pomocą bym mógł tego dokonać, lecz który z nich wybrać.

  • OpenGL
  • Allegro
  • SMFL2

Jakieś tam gotowe silniki gier itp obawiam się, że odpadają.
Będzie wdzięczny za każdą pomoc.

1

Jeżeli nie chcesz się bawić w jakieś niskopoziomowe rzeczy i od razu przejść do pisania gry to polecam wspomnianego SFML'a. Dużo materiałów (również po Polsku), niezła wydajność (chociaż tutaj i tak nie ma pewnie znaczenia) no i szybkość nauki.

PS. http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460 - pierwszy wynik z Google.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1