Chciałbym się nauczyć programować na Androida

0

Witam.
Uczyłem się w szkole C++ ale to mi nie wystarczało więc sam się uczyłem dodatkowo w domu (HTML,CSS,PHP i ostatnio C++ z tego kursu - koleś świetnie tłumaczy ) Teraz zainteresowałem się programowaniem na androida czyli Java. Wszystkie kursy jakie znalazłem były strasznie niezrozumiale napisane, podają tylko kod ale nie tłumaczą jak coś działa.
Może mi ktoś polecić jakiś dobry kurs który uczy programować a nie tylko pokazuje jak napisać jakiś program, albo jakiegoś e-booka. Bardzo mi zależy na nauczeniu się się tego języka.

0

Android to SDK a nie język. Na początek polecam zapoznać się z Javą SE (przynajmniej solidne podstawy). Będziesz miał o wiele mniejszy ból głowy poznając później Androida.

0

http://javastart.pl przeczytałem ten cały kurs.

0
Meeki napisał(a):

http://javastart.pl przeczytałem ten cały kurs.

To teraz popisz trochę. Samo czytanie owszem, nie zaszkodzi, ale nie spowoduje, że będziesz "umiał".

0

Sama java od c++ dużo sie nie różni z tego co widzę. Bardziej mi chodzi i programowanie pod androida niż o podstawy javy. W każdym kursie androida spotykam się z np. listenerem którego w javie nie spotkałem albo:

Double.parseDouble(arg0.toString());

ale już nie tłumaczy jak to działa i dlaczego tak.

dodanie znacznika <code class="java"> - furious programming

1

chyba istnieje dokumentacja, więc można wyszukać jakiego typu jest arg0 i co robi toString() a co parseDouble()...

0

Dlatego chciałem jakiś kurs/e-book w którym ktoś to fajnie tłumaczy a nie szukać po dokumentacjach.

0

W każdym kursie androida spotykam się z np. listenerem którego w javie nie spotkałem

Rozróżniasz język od platformy? Nazwa "Java" w zależności od kontekstu może oznaczać jedno jak i drugie.

Biblioteki standardowe w Androidzie i tak mają dużo wspólnego z bibliotekami standardowymi w Javie SE, więc nauka podstaw Javy SE okaże się pomocna.

1

vvvv.jpg

1

Hmm może masz bibliotekę w mieście, u mnie było parę książek na temat androida (chyba całe 4 - zawsze coś). Całkiem obszerne. A co do programowania polecam ci może, żeby zrobić jakąś gierkę na początek na przykład przy użyciu biblioteki Andengine... aktualnie sam się tym zajmuje, dla zyskania umiejętności programistycznych i przy okazji może coś zarobić(nie chce zostać programistą androida)

@Edit: @Meeki http://www.matim-dev.com/tutorials.html Ogarnij ten tutorial na androida to pozwolę ci sobie pomóc ^^

0

Aktualnie znalazłem bardzo fajny kurs po skończeniu go zaznajomię się z tym co mi tu poleciliście.

1

To co ja ci dałem różni się od tego co ty wysłałeś, w pewnym sensie to coś innego. Ja polecam ci iść zgodnie z ideologią "Od ogółu do szczegółu". Dałem ci gotowy zestaw narzędzi do stworzenia gry pod androida. Jeśli nauczysz się dobrze tej biblioteki, zrozumiesz zasadę jej działania to dopiero powinieneś się uczyć tego co ty wysłałeś (przynajmniej ja tak sądzę) Ponieważ jeśli nauczysz się tego co wysłałeś, to będziesz uczył się powoli jak stworzyć właśnie taką bibliotekę. Szybciej według mnie nauczyć się używać tej biblioteki (jest open source'owa) jeśli zobaczysz jak funkcja jest napisana to może coś zrozumiesz z niższego poziomu.

0

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć dlaczego po wartości prawie wszędzie jest f, np.

scene.registerUpdateHandler(new TimerHandler(1 / 20.0f, true, new ITimerCallback()

?

dodanie znacznika <code class="java"> - furious programming

1

f na końcu liczby oznacza, że ta liczba ma być traktowana jako float

0

Ja polecam tutoriale z https://buckysroom.org/videos.php?cat=6
200 filmów wyjaśniających różne kwestie związane z Androidem.

0

Mam kolejne pytanie. Zauważyłem że przed nazwami zmiennych wszędzie jest "m" np.

protected float mXMin;

a przy atrybutach podaje się przed nazwą "p" np.

public void setXMin(final float pXMin)

cały kod tej metody

public void setXMin(final float pXMin) {
   this.mXMin = pXMin;
}

O co dokładnie z tym chodzi ? jest to jakaś niepisana zasada ?

dodanie znaczników <code class="java"> - furious programming

0 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0