Widok z góry, coś jak czołgi z pegasusa. Mapa składa się z kafli, które mogę sobie dowolnie układać.
Mam mapę, zapisaną w tablicy, reprezentującą typy kafli. Składa się ona z pustych kafli (0) oraz kafli z kolizją (> 0).
Każdy kafel ma wymiary 40px / 40px.
Mam także postać, która pojawia się w którymś pustym kaflu.
Postać ma również wymiary 40px / 40px.
Postać porusza się, pokonując jednorazowo 5px.
Mam funkcję, która porusza postacią w dowolną stronę, każdy ruch ma osobny warunek w funkcji, dzięki czemu można przesuwać jednocześnie w obu osiach.
Wszystko ładnie, ale nie mogę poradzić sobie z rzeczą najważniejszą - kolizjami.
Postać ma móc poruszać się po pustych kaflach, kolizja ma zachodzić po zetknięciu się z kaflem oznaczonym w tablicy liczbą większą od zera. Próbuję już któryś dzień z kolei, ciągle coś jest nie tak. Nie proszę o żadne gotowce, jedynie o wytłumaczenie, w jaki sposób owa kolizja ma działać, bo najwidoczniej moje pomysły są bez sensu...