Mam pytanie: Jak wykrywać kolizje w OpenGL? Coś słyszałem o drzewach binarnych, ale co to w ogóle jest?? Może mi ktoś wytłumaczyć?
powinienes sprawic sobie choc jedna ksiazke o OpenGL'u bo bedzie Ci bardzo trudno szukac wszystkiego w sieci, gdzie niby jest duzo pomocy, ale bardzo wiele z tych pomocy ma mizerna wartosc edukacyjna. Polecam Ci np."Programowanie gier w OpenGL", znajdziesz ja na helion.pl.
Moim skromnym zdaniem internet nie wystarczy do zdobycia pelnej wiedzy. Dobrze jest najpierw poczytac ksiazke, a potem w sieci szukac odpowiedzi na kwestie pominiete w ksiazce...
<quote>Polecam Ci np."Programowanie gier w OpenGL", znajdziesz ja na helion.pl.
quote>
Podobno ksiązki helionu nie są zbyt dobre...
Większość książek sprzedawanych przez helion to tłumaczenia z ich angielskich odpowiedników. Najczęściej, mówiąc, że książki helionu "nie są dobre", ma się na myśli jakość tłumaczenia.
Jeżeli szukasz informacji o programowaniu grafiki, to trafiłeś nie na to forum co trzeba ;p (choć tu odpowiedź pewnie też uzyskasz). Zajrzyj na stroną warsztatu (
http://www.warsztat.pac.pl/), w artykułach coś znajdziesz i jak coś pogrzeb w tamtejszym forum.
Ja tam nie brał bym wszystkich książek do jednego wora przecież książki są pisane przez różnych autorów a Helion to tylko wydawca. Ale fakt spotkałem się już z taką jedną książką Helionu i rzeczywiście była tragiczna nic się nie dało z niej nauczyć przykłady miały po 10 stron tak że zrozumienie ich mijało się z celem bo kilka dni trzeba by je obczajać. Ale mam też książke "Biblioteka Standardowa - Podręcznik Programisty" i jest naprawdę świetna więc mają w swojej ofercie również dobre pozycje.
A czy "Programowanie gier w OpenGl" jest dobrą książką?
widze ze sie Koledzy rozpisali o ksiazkach ;-)
uwazam, ze trzeba uwaznie wybierac ksiazki i probowac dowiedziec sie czegos o nich z recenzji lub innych zrodel.
co do ksiazki "Programowanie gier w OpenGL", mysle ze jest niezla i przekrojowa. dowiesz sie z niej bardzo wiele rzeczy, zwlaszcza kiedy zaczynasz od zera. w szkolnej skali ocen dalbym jej 4-.
ooo, mowia o moim avatarze :).
pytanie jest zle sformulowane, bo sposob wykrywania kolizji nie zalezy od api graficznego.
w ksiazce OpenGL programowanie gier nie znajdziesz prawie nic o najwazniejszych metodach implementacji kolizji, wiec jesli mialbys ja kupowac w tym celu to zupelnie bez sensu.
perelki programowania gier tutaj masz wszystko
w sumie na 3 tomy trzeba wylozyc ok 210zeta ale naprawde oplaca sie
a poza tym jak chcesz sie zabierac za kolizje to zacznij
od collisionBox a nie od drzew binarnych :P
polecam warsztat tam jest to na pewno