Co na początek - SDL czy OpenGL?

0

Witam.
Poza tym że witam to od razu się usprawiedliwię że jest to mój pierwszy post :)

Jestem początkującym(3lata) laikiem programowania(c/c++; Pascal) i mam za sobą kilka projektów urzytkowych oraz dwie niedokończone gierki(arkanoidy w allegro).
Przechodząc do rzeczy -> stoję przed wyborem biblioteki SDL i OGL i potrzebuję rady trochę starszych wyjadaczy chleba w tej dziedzinie.
Zależy mi na tym aby była to biblioteka przynajmniej z początku prosta i posiadająca obszerną(i w miarę jednolitą dokumentację w języku angielskim), prostą konfigurację(geany lub terminal), czy 2d czy 3d nie ma różnicy.

Proszę też o wyjaśnienie czym to do końca jest. W sieci widzę tutorial OGL i Od razu podział na freeglut glut i jeszcze coś i prawdę mówiąc gubię się w tym wszystkim, bo nie wiem co jest które i które jest tym właściwym OGL.

Pracuję na systemie Debian 7.2 stable i bardzo proszę o radę i wyrozumiałość.
Z góry uprzejmie dziękuję i pozdrawiam.

1

O OpenGL można wiele powiedzieć, ale na pewno nie to że jest prosty.
Jak chcesz 3D to zobacz sobie jakiś silnik Unity, Ogre itp.
Do 2D polecam ci SFML, obiektowa, niezbyt trudna i posiada niezłą dokumentację.

2

GLUT to stara, nierozwijana już biblioteka, a FreeGLUT to jej nowszy odpowiednik (napisany od zera).
Służy do uproszczenia obsługi OpenGL. Samo OpenGL się dość topornie inicjalizuje (zwłaszcza pod Windowsem), na dodatek służy tylko do grafiki (brak obsługi myszy i klawiatury – to trzeba sobie załatwić „we własnym zakresie”).
FreeGLUT daje łatwy sposób na otworzenie okienka z OpenGL-em i zawiera obsługę myszy i klawiatury. Pozwala dzięki temu na przenośność kodu programu między Windowsem a Linuksem.

Jest to dodatek do OpenGL-a, w żaden sposób go nie zastępuje.

czy 2d czy 3d nie ma różnicy
Nie no, najpierw trzeba zdecydować, co się chce zrobić, a potem dobierać narzędzia.
A nie wziąć w rękę młotek i dopiero szukać gdzie by nim przygrzmocić..

0

Dobrze, dziękuję aaabb za odpowiedź, jednak zostaję z Ogl na celowniku(już kilkakrotnie chciałem się do niego zabrać, jednak nie przeznaczałem na to znacznych ilości czasu).

Co do OGl to słyszałem że czasem można go łączyć z SDL. Jaki sposób uważacie za najefektywniejszy(ogl, sdl + ogl lub może qt + ogl) do nauki. Też nie wiem jak się do nauki Ogl zabrać tzn. czy brać na celownik jakiś kurs freeglut czy może brać kurs glut(nie wiem czy w obsłudze one się różnią i czy tutoriale jednego i drugiego nie będą przekazywać tych samych treści)?
Czy proponujecie jakieś kursy(najlepiej ukierunkowane pod linux)?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1