witam
mam układ wsp., który wygląda tak:
a chce żeby wyglądał tak:
co mam zmienić?
witam
mam układ wsp., który wygląda tak:
a chce żeby wyglądał tak:
co mam zmienić?
W której wersji OpenGL piszesz?
Jeżeli w 3.0 i wyższej, to stwórz obiekt typu GLFrame i traktuj go jako kamerę. Domyślnie jest ustawiony w pkt (0, 0, 0) i zwrócony równolegle do osi Z.
W starszej wersji jest funkcja gluLookAt. Definicję znajdziesz pod tym linkiem
http://pyopengl.sourceforge.net/documentation/manual/gluLookAt.3G.html
pisze w 6, a kod mam taki:
bool TfmMain::Render()
{
if (NeedSetup) Setup ();
glClearColor(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
gluLookAt(300, 300, 300,
0, 0, 0,
0, 1, 0);
RenderScene();
SwapBuffers(DC);
return true;
No to nie dziw się, że masz taki układ osi, skoro Ty na niego patrzysz z pozycji (300, 300, 300) na pkt (0, 0, 0). Zmien pozycję oka na (0, 300, 300) patrząc na pkt (0, 0, 0)
ok lepiej, widzi układ od przodu ale figury narysowane sa widoczne z górnej prespektywy a ja chce patrzeć na to jak 2D
jest to możliwe?
Oczywiście. Zmień pozycję oka na (0, 0, 300) i patrz na pkt (0, 0, 0)
wielkie dzięki MJay, o to mi chodziło
pozdro
eot