Jak zmienić widok układu współrzędnych w OpenGl?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-10-14 12:24
0

witam
mam układ wsp., który wygląda tak:

user image

a chce żeby wyglądał tak:

user image

co mam zmienić?

edytowany 1x, ostatnio: los_kowalos, 2011-10-14 12:25

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 14:38
0

W której wersji OpenGL piszesz?
Jeżeli w 3.0 i wyższej, to stwórz obiekt typu GLFrame i traktuj go jako kamerę. Domyślnie jest ustawiony w pkt (0, 0, 0) i zwrócony równolegle do osi Z.
W starszej wersji jest funkcja gluLookAt. Definicję znajdziesz pod tym linkiem
http://pyopengl.sourceforge.n[...]tion/manual/gluLookAt.3G.html


Gdy się nie wie, co się robi, to dzieją się takie rzeczy, że się nie wie, co się dzieje ;-)

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 14:45
los_kowalos
0

pisze w 6, a kod mam taki:

 bool TfmMain::Render()
{
  if (NeedSetup) Setup ();

  glClearColor(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);    
  glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);  
  glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
  glLoadIdentity();
  gluLookAt(300, 300, 300,       
              0,   0,   0,       
              0,   1,   0);      
  RenderScene();
  SwapBuffers(DC);   
return true;

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 14:57
1

No to nie dziw się, że masz taki układ osi, skoro Ty na niego patrzysz z pozycji (300, 300, 300) na pkt (0, 0, 0). Zmien pozycję oka na (0, 300, 300) patrząc na pkt (0, 0, 0)


Gdy się nie wie, co się robi, to dzieją się takie rzeczy, że się nie wie, co się dzieje ;-)

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 15:02
0

ok lepiej, widzi układ od przodu ale figury narysowane sa widoczne z górnej prespektywy a ja chce patrzeć na to jak 2D

jest to możliwe?

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 15:05

Oczywiście. Zmień pozycję oka na (0, 0, 300) i patrz na pkt (0, 0, 0)


Gdy się nie wie, co się robi, to dzieją się takie rzeczy, że się nie wie, co się dzieje ;-)

Pozostało 580 znaków

2011-10-14 15:09
0

wielkie dzięki MJay, o to mi chodziło

pozdro

eot

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0