Cześć,
dopiero uczę się programować w C++. Póki co umiem podstawy, ale w głowie mam już wiele programistycznych planów :).
Mam do was, bardziej doświadczonych osób, pytanie:
W przyszłości (niezbyt odległej) chciałbym stworzyć m.in. prostą grę (coś na wzór gier pisanych we fleshu), która będzie polegać na tym, że będzie plansza z "labiryntem". Labirynt jest w cudzysłowie, bo to nie będzie labirynt tylko kilka dróg przecinających się nawzajem, po których będą się poruszać kulki - wizualnie może się to skojarzyć z labiryntem :)
Na każdym przecięciu dwóch dróg będzie "mostek", który będzie się obracał po przyciśnięciu na niego myszką i będzie łączył jedną lub drugą drogę.
Po drodze, tak jak wspomniałem będą poruszać się kulki - z każdym poziomem będzie ich więcej.
Kulki będą poruszać się losowo i będą musiały dojść do "mety".
Celem gracza będzie ustawianie wspomnianych mostków w taki sposób, by kulka mogła przejść przez drogę. W innym wypadku, gdy most będzie łączył złą drogę, kulka spadnie z drogi w przepaść i "game over" :).
Dlatego, że kulki będą poruszać się w sposób losowy owe "mostki" trzeba będzie przekręcać na bieżąco, zanim kulka do niego dotrze.
Chodzi o taką grę na podzielność uwagi - przy kilku kulkach będzie to dość trudne.
Kiedyś grałem w taką gierkę ale po pierwsze nie mogę jej już znaleźć :( (może ktoś ją kojarzy i ma na nią namiar? :D) a po drugie miała ona kilka wad - np. w tamtej grze kulki na każdym poziomie poruszały się tak samo a nie losowo i najtrudniejszy poziom nie sprawiał kłopotu po kilkunastu/dziesięciu razach próby (po prostu znało się na pamięć która kulka jaką drogę wybierze i który mostek trzeba zmienić).
Wracając do pytań, gdyż chciałbym być świadomy co mnie czeka :). Czy możecie mi powiedzieć:
- Jak wy, bardziej doświadczeni programiści, oceniacie poziom trudności stworzenia takiej gry?
- ile czasu trzeba mniej więcej poświęcić by stworzyć taką gierkę przez początkującego i doświadczonego programistę (lub ile wam by to zajęło?). Wówczas będę miał jakiś punkt odniesienia by ocenić ile ja będę nad tym siedział :D (np. 10 razy dłużej ;])
- Jakie biblioteki mi się do tego przydadzą? Pomijam WinApi, którego właśnie się uczę. Głównie chyba przydałaby mi się jakaś biblioteka do grafiki (?) - chociaż raczej nie takiej jak w Starcraft II czy World of Warcraft - to ma być prosta gierka dla zabawy, ale też chcę by jakoś wyglądała :) - szczególnie by kulka była kulką a nie kwadracikiem :D
- Jakieś sugestie, rady, cokolwiek - jak przebrnąć przez pierwszy taki większy projekt? Czego i gdzie szukać, czego unikać, jak to zorganizować etc?
Zachęcam do dyskusji! Z góry dziękuję za waszą pomoc!
pozdrawia