Jak zacząć - programowanie

0

Witam wszytkich użytkowników 4programmers.net.
Mam pytanie do was, a mianowicie. Co musze opanować, aby zacząc programować własną gre?
Ps. Pisałem troche w pascalu, ale naprawde nie wiele.

Prosze o szybką odpowiedź.

0

A jaką grę? Typu Pong czy roguelike?

BlitzBasic może być wystarczająco łatwy, ale i mający duże możliwości.

0

Python i pygame

0

Ja nie jestem obeznany w tych sprawach...
Dlatego włąsnie chce, abyscie mnie w tym zapoznali.

0

Jeśli chodzi o grafikę ASCII to, zważając na to, że znasz już trochę Pascala, powinieneś się zainteresować FreePascalem (no chyba, że już go miałeś na myśli). Pascale mają z reguły wbudowane mechanizmy typu curses, a więc tworzenie grafik ASCII będzie banalnie proste.

0

Ja włąśnie w free pascalu próbowałem zaczać...

0

No i? Snake'a nie potrafisz napisać? Mamy ci podać linki z Googla do poradników?

PS:
Na początku studiów napisałem Sokobana w Turbo Pascalu na zaliczenie. Nie polecam używania Turbo Pascala na kompie mającym mniej niż 15 lat. To ustrojstwo strasznie zamulało/ lagowało/ świrowało mi na WinXP w jakimś słabym trybie graficznym. FPC powinien generować lepsze exeki.

0

MUSISZ opanować podstawy podstaw, później lepsze podstawy i później pro podstawy. Wpisz sobie w gógl: Kurs Pascala (ew. kurs pascal pdf)
Jest naprawdę dużo kursów, naucz się co tam jest, sprawdź się pisząc np: snake w konsoli. Potem znajdź jakąś bibliotekę graficzną, zapoznaj się z jej dokumentacją i próbuj.
MUSISZ się UCZYĆ, bez nauki nic nie napiszesz.

0

Jeśli chciał byś stworzyć platformówkę to jest Scumm. Sam nigdy nie pisałem w nim, ale ma długą tradycję i jest dostępny za darmo (obstawiam, że znajdziesz multum przykładów).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1