programowanie obiektowe - od czego zacząć

0

Cześć,
uczę się programować w C++. Chcę zrobić małą aplikację obiektowo. Mam wstępny projekt jak to wszystko ma wyglądać etc.
Teraz mam pytanie jak się do tego zabrać od strony technicznej:
Czy najpierw powinienem stworzyć klasę główną a później ją rozbudowywać o nowe "części"
Czy najpierw zacząć od małych klas by później je wrzucać do większych obiektów?

Przykładowo jak stworzyć klasę samochód:
Zakładam, że mam już szkic, jak on ma wyglądać i z jakich części ma się składać.
Więc pytanie: czy najpierw stworzyć klasę samochód -> a później bawić się w silnik, siedzenia, radio, koła etc. Czy odwrotnie tj. najpierw stworzyć koła, silnik etc. i później to łączyć?

Jak się robi takie większe projekty?

0

na początku to się zastanów jakie klasy będą występować w twoim programie. Każda klasa reprezentuję jedną konkretną ideę. Tzn jedna klasa zajmuje się jedną rzeczą a nie robi coś jeszcze dodatkowego. Później zastanawiasz się czy występują jakieś związki dziedziczenia pomiędzy klasami. Rozważasz nad użyciem kompozycji(czyli zawieraniu obiektów składowych). Zawsze na początku lepiej przedkładać kompozycję nad dziedziczeniem bo jest trochę bardziej skomplikowane. Starasz się wyłonić klasy abstrakcyjne. Projektujesz hierarchię klas. To co podałem to tak bardzo ogólnie. Musisz sam sprawdzić jak to wygląda w praktyce.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1