Upychanie danych w zmiennych (teoria)

0

Witam ponownie. Na początku chciałbym przeprosić wszystkich których denerwują moje bardzo głupie pytania, ale na prawdę wałkuję we wszystkie strony, szukam, robię co mogę i nie mogę znaleźć prawidłowej odpowiedzi.

No więc mam banalny kod który rozumiem bez problemu

org 100h

mov ah,9
mov dx,info
int 21h

mov ah,0
int 16h

mov ah,4ch
int 21h

info db "Czesc.$"


No i teraz tak nie rozumiem ostatniej linijki czyli deklaracji zmiennej.
Każda literka musi być przerobiona na kod ASCII. Każde 8 bitów(Czy 4) zajmuje 2 bajty. Ale skoro sama literka "C" - 67 wymaga 7 bitów czyli 1 bajta to kolejna czyli z wyczerpie to miejsce całkowicie. Jak w 2bajtowej zmiennej można upchać tyle tekstu?

1

Dobry z asma to ja nie jestem, ale czy info to nie jest wskaźnik na napis?

EDIT: Cytat z kursu:

Był on zadeklarowany dyrektywą DB, co oznacza "declare byte". Ta dyrektywa niekoniecznie musi deklarować dokładnie 1 bajt. Tak jak widzieliśmy, można nią deklarować napisy lub kilka bajtów pod rząd.

1
  1. każda litera zajmuje 8 bitów, czyli 1 bajt
  2. do dx ładujesz nie literkę, tylko adres napisu (czyli adres pierwszej literki)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1