Cześć, czym dla Was jest analiza rynku? Czy jest to po prostu sprawdzenie konkurencji, konkurencyjnych produktów i tego ile kosztuje produkt/usługa konkurencji? Czy też uważacie, że jest to bardziej szczegółowa temata czyli jakieś wykresy, ankiety wśród docelowej grupy klientów itd?
W jaki sposób wg Was powinno się sprawdzać rynek pod kątem apki czy też jakiegokolwiek produktu jaki chcemy zrobić? No bo z jednej strony mamy aplikacje, które chcemy wstawić na sklep, a z drugiej strony produktu, których corowe funkcjonalności będą podobne, ale będziemy je personalizować pod konkretnego klienta.
I w pierwszym przypadku możemy rejestrować się na jakieś grupy, fora gdzie są odbiorcy, pytać czy taka aplikacja rozwiąże ich problem, pytać czego im brakuje, opisywać swój pomysł.
W drugim przypadku możemy wyszukiwać firm, które mogą być naszymi klientami i pytać podobnie czy rozwiążemy naszym rozwiązaniem jakiś ich problem itd.
W obu przypadkach zanim napiszemy linijkę kodu możemy zrobić jakieś makiety np w figmie, zrobić możliwość przeklikiwania się między nimi, aby pokazać jak apka działa, nagrać jakiś promo film, zrobić lading page.
Uważacie, że to co napisałem to za mało? Czy coś jeszcze powinno się zrobić w temacie analizu rynku i ogólnie sprawdzania pomysłów?
I teraz płynnie przechodząc do drugiej części tytułu- staram się słuchać podcastów z tematyki ogólno startupowej, rozwijania własnej marki itd. Czy uważacie, że to naprawdę przypatne? Bo takich podcastów jest multum i każdy przedstawia swoją historię i swoje przemyślenia, ale dochodzę do takiego wniosku, że poświęcanie czasu na słuchanie tego w pewnym momencie przestaje nam cokolwiek dawać. Zamiast poświęcać czas na robienie swojego, na wyciąganie wniosków podczas porażki oraz eksperymentowanie to po prostu słuchamy, a przecież historia tych ludzi jest specyficzna i zależna od ich charakterów. To co innemu wyszło nam nie musi, bo każdy z nas jest inny i nie ma przepisu na to.
Wydaje mi się, że ci wszyscy którzy osiągnęli sukces to po prostu robili, a nie tracili czas na jakieś podcasty. Podobnie z książkami. Jest pełno książek o firmach, zarządzaniu ludźmi itd.
I teraz pytanie jak odfiltrować te najcenniejsze i zawierające serio przydatną wiedzę.
Jestem ciekawy Waszego zdania.