Gamedev - zmiana pracy

0

Hej, studiuję zaocznie w Warszawie i pracuję w tygodniu jako software developer c++ w dużej firmie przy dużym projekcie aplikacji windowsowej w win32. Pracuję niecałe pół roku ale mam wrażenie że nie rozwijam się tak szybko jak myślałem że będzie to wyglądało. Większość czasu poświęcam debugowaniu starego kodu często takiego który ma 10~ lat aby naprawiac jakiś runtime errory oraz na sprawdzaniu dlaczego różnego rodzaju testy automatyczne się wywalają czyli debugowaniu testów, potem debugowanie kodu.
Dość często wersje produktu dostarczane są do klienta i trzeba robić ręczne testowania. Sporadycznie zdarza mi się coś zaimplementować.

Od dziecka chciałem być programistą gier komputerowych :) Nie spieszy mi się żeby zmieniać firmę. Zaraz skończę studia inżynierskie i zacznę kolejny stopień studiów żeby mieć też magistra. Na pewno jeszcze trochę popracuję w tej firmie, może jak nabędę umiejętności to dostanę też ambitniejsze zadania i będę tam pracował jeszcze dłużej. A nawet jeśli nie to umiejętności typu praca w zespole, nauka angielskiego, umiejętność obsługi narzędzi które wykorzystujemy w firmie i przede wszystkim staż pracy będą cenne.

Jednak nigdy nie wiadomo czy projekt nie zostanie zamknięty, firma nie zbankrutuje lub mi się całkowicie to nie znudzi. Dlatego chciałbym się dowiedzieć co najlepiej robić w kierunku aby potem dostanie pracy w gamedevie nie było problemem i żeby mieć solidne podstawy żeby się o takie stanowisko ubiegać?

0

Słyszałem złe opinie o działce Gamedev. Tzw "crunchowanie", deadline, słabe zarobki, bo szef tłumaczy że "bendziem mieć pieniądze jak gre sprzedam". Poczytaj co działo się w CD Projekt Red przy produkcji Wiedzmina. Narzucili takie obroty zespołowi że większość nie wytrzymała i odeszła przed zakończeniem projektu.

1

Ja w sumie pracuje w game devie i nie narzekam ; >

Musisz sprecyzować o jakiej roli w game devie myślisz, bo "programista" to zbyt szerokie pojęcie. Zupełnie co innego robią programiści silnika, grafiki, fizyki, ai, gameplaya, ui, itd. Wymagane skillsety na poszczególne pozycje też są kompletnie różne.

No i najważniejsze jeśli chcesz dużo zarabiać to game dev nie jest dobrą opcją, to raczej praca dla pasjonatów gier.

0

Oczywiście mówiąc o słabych zarobkach nie miałem na myśli stawek na poziomie stróża nocnego, a porównanie do kolegów z branży, robiących w innych firmach i technologiach. Gamedev ma to do siebie że jest przyznany ściśle określony budżet na projekt, a pieniądze pojawią się dopiero po wypuszczeniu produktu na rynek - a i tak jest to niewiadoma czy gra na siebie zarobi albo chociaż zwróci koszty. W firmach softwerowych mających ciąg zleceń i stałych klientów czy w korpo/bankach które zbijają kokosy na innych działkach więc mogą finansować sobie dział IT hojnie - nie dziwota że sytuacja finansowa jest bardziej komfortowa.
Aczkolwiek wymiatacz programista C++, na pewno dobrze zarobi, ale po prostu każdy zdolny wymiatacz w dowolnej technologii wyciągnie ładną sumę.
Zaznajamiając się z opiniami na forum gamedev.pl pojawiała się podobna konkluzja jak do kolegi powyżej - są mniejsze pieniądze, bywa stres, nadgodziny - ale jeśli jesteś pasjonatem to masz satysfakcję.
Reszta w linku ; ) http://polygamia.pl/Polygamia/1,96455,13486354,Gdy_nad_gra_pracuje_sie_80_godzin_w_tygodniu__Czym.html

0

Pozwole się wtrącić, ponieważ mam znajomego, który pracuje dla CD Red i o ile te 4-5 lat temu, to było baaardzo słabo pod względem zarobków, o tyle teraz sytuacja znacznie się poprawiła. Z tym, że w naszym kraju mamy tylko dwóch- liczących się - producentów gier, więc musisz to wziąć pod uwage.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1