Java Libgdx jak zmienić mapę

0

To jest mój pierwszy projekt w Libgdx, dopiero co utworzony. Mam dwie mapy .tmx. Chcę teraz po kliknięciu na określone współrzędne przenieść się z mapy first.tmx na second.tmx. Jak mogę to zrobić? Myślałem nad tą odpowiedzią tutaj ale nie wiem czy jest poprawna i jakiego typu jest ten renderer i jak go stworzyć i jak używać jako, że na necie w ogóle nie ma przykładów z użyciem tej klasy i metody .setMap().

Czy ktoś mi pomoże? Dziękuję z góry.

1

Czy musisz zmieniać mapę?

Nie możesz np. teleportować gracza do odpowiedniego miejsca na tej samej mapie?

Powinieneś móc umieścić wszystkie lokacje oddalone od siebie, w jednym pliku.

A tak poza tym, jeśli jeszcze nie zabrnąłeś zbyt daleko w LibGDX, to polecam Unity 3D. Jest bardziej przystępne dla ludzi... Nie aż tak niskopoziomowe.

0

@Spine: A jak wykryć czy sprite stanie na określonym tile bo zakładam istnieje sensowniejszy sposób niż coś takiego if (sprite.getX() > 100 && sprite.getX() < 200 && sprite.getY() > 100 && sprite.getY() < 200) ?

1

Bardziej eleganckie jest wykrywanie kolizji: https://stackoverflow.com/questions/40874444/collision-detection-in-libgdx-without-physical-response

W Unity byś musiał dodać do obiektu collider jako trigger i dołączyć do tego samego obiektu własny skrypt ze zdefiniowaną metodą OnTriggerEnter2D ( https://docs.unity3d.com/ScriptReference/MonoBehaviour.OnTriggerEnter2D.html ).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1