Witam, chciałem napisać grę typu Space Invaders i napotkałem problem, otóż po zabiciu pięciu przeciwników, chciałem aby reszta, zaczęła poruszać się szybciej, w tym celu chciałem, zmniejszyć wartość Interval w timerze. W tym celu, próbowałem najpierw wywołać metodę cancel(), a potem purge() w obiekcie klasy Timer, a następnie zrobić nowy obiekt, klasy Timer i uruchomić ponownie timer, tylko że, ze zmniejszonym interwałem.

int a=0;
    class MonsterMove extends TimerTask
    {
        public void run()
        {
            if(a > 23)
                a=0;

            for(int y = 0; y < 4; y++)
                for(int x = 0; x < 10; x++)
                {
                    if(a<=10)
                    {
                        monster[y][x].x += 26;
                        repaint();
                    }
                    else if(a > 10 && a <= 11)
                    {
                        monster[y][x].y += 26;
                        repaint();
                    }
                    else if(a > 11 && a <= 22)
                    {
                        monster[y][x].x -= 26;
                        repaint();
                    }
                    else if(a > 22 && a <= 23)
                    {
                        monster[y][x].y += 26;
                        repaint();
                    }
                }
            a++;
        }
    }
if(destroyed >= 1)
        {
            velocity -= 100;
            destroyed = 0;
            monsterMove.cancel();
            monsterMove.purge();
            Timer monsterMove = new Timer();
            monsterMove.scheduleAtFixedRate(new MonsterMove(), 0, velocity);
        }

Velocity, to zmienna typu int, której na start, przypisuję 1300.
Destroyed to zmienna typu int, która zwiększa się o jeden, po zabiciu przeciwnika. (Na razie jest 1 dla testów, później zrobię pięć)
Po włączeniu programu, niby działa, jednak po spełnieniu warunku, robi się jakby drugi timer i wtedy przeciwnicy, przesuwają się zgodnie z kilkoma timerami, o różnych interwałach.
Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę zrozumiale.