jak uzyskac efekt stopniowego zwalniania :)
mam np. IMAGE i porusza sie on w lewo co 1piksel -interval timera ustawiony jest na 1. chcialbym uzyskac cos takiego image porusza sie z jakas predkoscia a pozniej zwalnia az w koncu sie zatrzymuje . jak tio uzyskac ??? [???]
Możesz zrobić tak że na Event Timer
dodasz na końcu Timer1.Interval:=Timer1.Interval-1;
[dopisane]
Oj sorry tam miało być na końcu +1 a nie -1; :-8
Jeżeli ma się zatrzymać to możesz dać jakiś warunek
np. na samym początku dajesz if pozycjategoimage
no jakos tio nie dziala wydaje mi sie ze leci on tak samo :/ moze jakis kodzik bo juz nie mam sily myslec :/
const
przyspieszenie=0.5;
var
predkosc:single;
predkosc:=predkosc+przyspieszenie;
image.left:=image.left+round(predkosc);
Przy czym obrazek raczej będzie migać, lepiej użyć canvasa.
bardzo dzieki [hurra] wszystko dziala pieknie [browar]
a czy mozna pod CONST
przyspieszenie = 0.5
wpisac
CONST
przyspieszenie = EDIT1.TEXT
tzn wiem ze nie mozna czle czy mozna zmieniac wartosc tego przyspieszenia [glowa]
Inicjowane vary oraz StrToFloat i już
[???] nie bardzo czaje :-8
coś takiego:
var
Przyspieszenie: Real = 0.5
//a w OnExit edita coś takiego:
Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);
dzieki ci wielkie [browar]
coś takiego:
Przyspieszenie:=FloatToStr(Edit1.text);
Chyba raczej:
Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);
:)
[...]Chyba raczej:
Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);
:)
Dzięki za przypomnienie, ale przecie jest wporządku...
hehe fpadlem na to :d :-)