timer?

0

jak uzyskac efekt stopniowego zwalniania :)
mam np. IMAGE i porusza sie on w lewo co 1piksel -interval timera ustawiony jest na 1. chcialbym uzyskac cos takiego image porusza sie z jakas predkoscia a pozniej zwalnia az w koncu sie zatrzymuje . jak tio uzyskac ??? [???]

0

Możesz zrobić tak że na Event Timer
dodasz na końcu Timer1.Interval:=Timer1.Interval-1;

[dopisane]
Oj sorry tam miało być na końcu +1 a nie -1; :-8
Jeżeli ma się zatrzymać to możesz dać jakiś warunek
np. na samym początku dajesz if pozycjategoimage

0

no jakos tio nie dziala wydaje mi sie ze leci on tak samo :/ moze jakis kodzik bo juz nie mam sily myslec :/

0

const
przyspieszenie=0.5;

var
predkosc:single;

predkosc:=predkosc+przyspieszenie;
image.left:=image.left+round(predkosc);

Przy czym obrazek raczej będzie migać, lepiej użyć canvasa.

0

bardzo dzieki [hurra] wszystko dziala pieknie [browar]

0

a czy mozna pod CONST
przyspieszenie = 0.5
wpisac
CONST
przyspieszenie = EDIT1.TEXT
tzn wiem ze nie mozna czle czy mozna zmieniac wartosc tego przyspieszenia [glowa]

0

Inicjowane vary oraz StrToFloat i już

0

[???] nie bardzo czaje :-8

0

coś takiego:

var
Przyspieszenie: Real = 0.5

//a w OnExit edita coś takiego:
Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);

0

dzieki ci wielkie [browar]

0

coś takiego:
Przyspieszenie:=FloatToStr(Edit1.text);

Chyba raczej:

Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);

:)

0

[...]Chyba raczej:

Przyspieszenie:=StrToFloat(Edit1.text);

:)

Dzięki za przypomnienie, ale przecie jest wporządku...

0

hehe fpadlem na to :d :-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1