przerobienie z apletu na zwykła aplikacje

0

aplikacja składa sie z dwóch klas start i oblicz chciałbym wprowadzic w niej wiele zmian i ja rozbudowac ale mam problem aby zrobic z niej zwykła aplikacje

Zawartosc 1 pliku :

 
package gra3;


import java.util.TimerTask;

public class Oblicz extends TimerTask{

	 
	int level=1;
	int mapa[][] = new int[20][20];
	//poczatkowe polozenie postaci (polpostaci) polozenie skrzyni(polpostaci2
	int polpostaciy=17, polpostacix=2;
	int polpostaciy2=17, polpostacix2=3;
	//wywolania rysowania w klasie start
	@Override
	public void run() {
		
	
		
		Start.applet.repaint();
	}
	//tablica mapy 
	//0-trawa
	//1-sciana
	//2-podloga
	//3-drzwi
	//4-gracz
	//5-skrzynia
	//6-drabinka
	public void mapa(){
	System.out.println("Poziom:"+level);	
		/*int mapa1[][] = {
				
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,6,2,1},
				{1,0,4,5,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,3,1},
				{1,2,2,2,2,0,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1},
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
				
		};*/
if(level==1){		
int mapa1[][] = {
				
				
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},
				{1,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,8,1},
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1},
				
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,3,1},
				{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1},
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				
				
		};
		
		for(int i=0; i<mapa.length; i++){
			for(int j=0; j<mapa[0].length; j++){
				mapa[i][j] = mapa1[i][j];
			}
		}
}	
else if(level==2)
{
int mapa2[][] = {
				
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //1
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //2
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //3
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //4
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}, //13
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,7,0,1}, //14
				{1,3,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //15
				{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,2,1}, //16
														   //17
				{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //18
				{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1}, //19
				{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},  //20//5
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //6
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //7
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //8
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //9
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //10
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //11
				{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //12
			
				
		};
		
		for(int i=0; i<mapa.length; i++){
			for(int j=0; j<mapa[0].length; j++){
				mapa[i][j] = mapa2[i][j];
			}
		}
}	
else if(level==3)
{
	int mapa3[][] = {
			
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //1
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //2
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //3
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //4
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
			{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}, //13
			{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,7,0,1}, //14
			{1,4,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //15
			{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,2,1}, //16
													   //17
			{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //18
			{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1}, //19
			{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},//5
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //6
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //7
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //8
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //9
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //10
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //11
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //12
			  //20
			
	};
	
	for(int i=0; i<mapa.length; i++){
		for(int j=0; j<mapa[0].length; j++){
			mapa[i][j] = mapa3[i][j];
		}
	}
}
else if(level==4)
{
	int mapa4[][] = {
			
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //1
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //2
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //3
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //4
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9},
			{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}, //13
			{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,7,0,1}, //14
			{1,4,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //15
			{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,0,2,1}, //16
													   //17
			{1,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,1}, //18
			{1,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,1}, //19
			{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},//5
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //6
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //7
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //8
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //9
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //10
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //11
			{9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9,9}, //12
			  //20
			
	};
	
	for(int i=0; i<mapa.length; i++){
		for(int j=0; j<mapa[0].length; j++){
			mapa[i][j] = mapa4[i][j];
		}
	}
}

	}
	

	

	
	public void ruchpostaci(char klawisz){
		
	System.out.println(polpostacix+" "+polpostaciy);
	
	
		switch(klawisz){
		
		case 'w':
			if(mapa[polpostaciy-1][polpostacix]==6){
				mapa[polpostaciy-1][polpostacix]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				
				
				
				polpostaciy--;
				
			}
				
				
				
			
				else if(mapa[polpostaciy-1][polpostacix]==0){
				mapa[polpostaciy-1][polpostacix]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=6;
				
				
				
				polpostaciy--;
				
			
				
				
			}
				
			//break;
		// jesli miejsce oddalone od postaci o 1 w dol to trawa
		// to umieszcza w tym miejscu postac a w miejscu postaci trawe
		// i powieksza polozenie postaci aby wiedziec gdzie znajduje sie postac
		//wylaczone nieuzywane
		case 's':
			if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix]==6){
				mapa[polpostaciy+2][polpostacix]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				for(int i=0; i<=2; i++){
					polpostaciy++;
				}
			}	
			break;
			//jesli miejsce oddalone od postaci o 1 w lewo i 1 dol jest dziura(trawa)
			//to sprawdza czy znajduje sie obok skrzynia jesli tak to spycha ja do dziury
			//jesli nie ma dziury przepycha obok skrzynie zapisuje polozenie skrzyni i postaci
			//jesli nie ma skrzyni wpada jesli nie ma dziury idzie dalej
			//jesli na lewo od postaci sa drzwi resetuje level
			
		case 'a':
			
			if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix-1]==0 && mapa[polpostaciy][polpostacix-1]!=5){
						mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
						mapa[polpostaciy+1][polpostacix-1]=4;
						polpostacix--;
						polpostaciy++;
						
					}
					else if(mapa[polpostaciy][polpostacix-1]==3){
						mapa[polpostaciy][polpostacix-1]=4;
						mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
						polpostacix--;
						mapa();
						polpostacix=2;
						polpostaciy=17;
						polpostacix2=3;
						polpostaciy2=17;
						
						
					}
					else if(mapa[polpostaciy][polpostacix-1]==5){
						if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix-2]==0){
					
						mapa[polpostaciy][polpostacix-1]=4;
						mapa[polpostaciy+1][polpostacix-2]=5;
						mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
						polpostacix--;
						polpostacix2--;
						polpostaciy2++;	
					
						}
					else if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix-2]!=0){
						mapa[polpostaciy][polpostacix-1]=4;
						mapa[polpostaciy][polpostacix-2]=5;
						mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
						polpostacix--;
						polpostacix2--;
						}
					}
					
					
					else if(mapa[polpostaciy][polpostacix-1]==0){
						mapa[polpostaciy][polpostacix-1]=4;
						mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
						polpostacix--;
					}
					
			break;
			//podobnie do a tyle ze w prawo
		case 'd':
			
			if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix+1]==0  ){
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				mapa[polpostaciy+1][polpostacix+1]=4;
				polpostacix++;
				polpostaciy++;
				
			}
			else if(mapa[polpostaciy][polpostacix+1]==3){
				mapa[polpostaciy][polpostacix+1]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				polpostacix++;
				mapa();
				polpostacix=2;
				polpostaciy=17;
				polpostacix2=3;
				polpostaciy2=17;
				
				
				
			}
			else if(mapa[polpostaciy][polpostacix+1]==5){
				if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix+2]==0){
					mapa[polpostaciy][polpostacix+1]=4;
					mapa[polpostaciy+1][polpostacix+2]=5;
					mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
					polpostacix++;
					polpostacix2++;	
					polpostaciy2++;	
				}
				else if(mapa[polpostaciy+1][polpostacix+2]!=0){
				mapa[polpostaciy][polpostacix+1]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix+2]=5;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				polpostacix++;
				polpostacix2++;
				}
			}
			else if(mapa[polpostaciy][polpostacix+1]==0){
				mapa[polpostaciy][polpostacix+1]=4;
				mapa[polpostaciy][polpostacix]=0;
				polpostacix++;
			}
			break;
			//poruszanie skrzynia
		case '^':
			if(mapa[polpostaciy2-1][polpostacix2]==0){
				mapa[polpostaciy2-1][polpostacix2]=5;
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2]=0;
				polpostaciy2--;
			}
				
			break;
		case '/':
			if(mapa[polpostaciy2+1][polpostacix2]==0){
				mapa[polpostaciy2+1][polpostacix2]=5;
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2]=0;
				polpostaciy2++;
			}	
			break;
		case '<':
			if(mapa[polpostaciy2][polpostacix2-1]==0){
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2-1]=5;
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2]=0;
				polpostacix2--;
			}
			break;
		case '>':
			if(mapa[polpostaciy2][polpostacix2+1]==0){
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2+1]=5;
				mapa[polpostaciy2][polpostacix2]=0;
				polpostacix2++;
			}
			break;
		case 'r':
			mapa();
			polpostacix=2;
			polpostaciy=17;
			polpostacix2=3;	
			polpostaciy2=17;
			
			break;
		}
	}
}

	
	
	

	

Oraz zawartość 2 pliku:

package gra3;



import java.applet.Applet;
import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Image;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import java.util.Timer;





 
        
public class Start extends Applet implements KeyListener {

   

	static Applet applet;
	int szerokosc=1260, wysokosc=900;
	Oblicz zad = new Oblicz();
	Timer timer = new Timer();
	Image bgimage;
	Graphics bggra;
	Image drabina,tlo,kolce, key, sciana, trawa, podloga, 
	drzwi,drzwi2, box,box2,gracz1,gracz2,gracz3,gracz4,
	aligator1,aligator2,aligator3,aligator4,winda,pala,
	podloga1,rosiczka1,rosiczka2,rosiczka3,rosiczka4,winda2;
	int skala =60;
	int pozycja_gry=0;
	int x=skala*2,y=skala*10,licznik=1;
	int alix=skala*9, aliy=skala*10, alicznik=1;
	int rosx=skala, rosy=skala*10, rlicznik=1;
	int x2=skala*3,y2=skala*10;
	boolean kierunek=true;
	int stan=0;
	int pozx=x,pozy=y;	
	int exitx=skala*18,exity=skala*10;
	int ruch=5;
	int windx=skala*17,windy=skala*10;
	int gora=0,bok=0,rbok=0;
	int predkosc=2;
	
	@Override
	public void init(){
		applet = this;
		applet.setSize(szerokosc, wysokosc);
		applet.addKeyListener(this);
		
		timer.scheduleAtFixedRate(zad, 10, 10);
		bgimage = createImage(szerokosc, wysokosc);
		bggra = bgimage.getGraphics();
		//wczytanie mapy przypisanie obrazkow do zmiennych
		zad.mapa();
		box = getImage(getDocumentBase(),"img/box.png");
		box2 = getImage(getDocumentBase(),"img/box2.png");
		tlo = getImage(getDocumentBase(),"img/tlo.jpg");
		sciana = getImage(getDocumentBase(),"img/sciana.jpg");
		trawa = getImage(getDocumentBase(),"img/trawa.jpg");
		podloga = getImage(getDocumentBase(),"img/podloga.jpg");
		podloga1 = getImage(getDocumentBase(),"img/podloga1.jpg");
		drzwi = getImage(getDocumentBase(),"img/drzwi.png");
		drzwi2 = getImage(getDocumentBase(),"img/drzwi2.gif");
		key = getImage(getDocumentBase(),"img/key.png");
		drabina=getImage(getDocumentBase(),"img/drabina.jpg");
		gracz1 = getImage(getDocumentBase(),"img/gracz1.png");
		gracz2 = getImage(getDocumentBase(),"img/gracz2.png");
		gracz3 = getImage(getDocumentBase(),"img/gracz3.png");
		gracz4 = getImage(getDocumentBase(),"img/gracz4.png");
		winda = getImage(getDocumentBase(),"img/winda.png");
		winda2 = getImage(getDocumentBase(),"img/winda2.png");
		aligator1 = getImage(getDocumentBase(),"img/aligator1.png");
		aligator2 = getImage(getDocumentBase(),"img/aligator2.png");
		aligator3 = getImage(getDocumentBase(),"img/aligator3.png");
		aligator4 = getImage(getDocumentBase(),"img/aligator4.png");
		rosiczka1 = getImage(getDocumentBase(),"img/rosiczka1.png");
		rosiczka2 = getImage(getDocumentBase(),"img/rosiczka2.png");
		rosiczka3 = getImage(getDocumentBase(),"img/rosiczka3.png");
		rosiczka4 = getImage(getDocumentBase(),"img/rosiczka4.png");
		kolce = getImage(getDocumentBase(),"img/kolce.png");
		pala = getImage(getDocumentBase(),"img/pala.png");
		  
	    
	}
	//naprawianie migania
	@Override
	public void update(Graphics g){
		bggra.clearRect(0, 0, szerokosc, wysokosc);
		paint(bggra);
		g.drawImage(bgimage, 0, 0, applet);
	}
	//glowne rysowanie z wywolaniem 2 rysowania 
	@Override
	public void paint(Graphics g){
		g.drawImage(tlo,0,0,szerokosc, wysokosc,this);
		if(zad.level==1)
		{
		g.drawString("Poziom 1", szerokosc/2-30,20);
		}
		else if(zad.level==2)
		{
			g.drawString("Poziom 2", szerokosc/2,20);	
		}
		else if(zad.level==3)
		{
			g.drawString("Poziom 3", szerokosc/2,20);	
		}
		else if(zad.level==4)
		{
			g.drawString("Poziom 4", szerokosc/2,20);	
		}
		
		rysujmape(g);
		
		
	}
	//2 rysowanie(mapy)
	//+50 odleglosc planszy od okna 
	//skala* odestep od elementu
	public void rysujmape(Graphics g){
		for(int i=0; i<zad.mapa.length; i++){
			for(int j=0; j<zad.mapa[0].length; j++){
				
				switch(zad.mapa[i][j]){
				case 0:
					
					g.drawImage(trawa,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
				
				case 1:
					g.drawImage(sciana,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
					
				case 2:
					g.drawImage(podloga,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
					
				case 3:
					g.drawImage(trawa,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					g.drawImage(drzwi,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
					
				case 4:
					g.drawImage(trawa,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					g.drawImage(drzwi2,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
					
				case 5:
					g.drawImage(trawa,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					g.drawImage(box2,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
				case 6:
					g.drawImage(drabina,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					
					break;
				case 7:
					g.drawImage(trawa,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					g.drawImage(kolce,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					
					break;
				case 8:
					g.drawImage(podloga1,pozycja_gry+ skala*j,pozycja_gry+ skala*i,skala,skala,this);
					break;
				}
			}
		}
		if(zad.level==3)
			
		g.drawImage(box2,x2,y2,skala,skala,this);	
		
		if(kierunek)
		{
			//int licznik_miejsca=0;
			if(licznik%2==0)
			{
				
				//petla:
				//while(true)
				//{
				//	for (int zz=0; zz<20; zz++)
				//	{
				//	     if (zad.mapa[18][zz]==0) 
				//	    	 { licznik_miejsca=zz;
				//	     break petla;}
				//	}
				//}
				//System.out.println(licznik_miejsca);
				//if ( (pozycja_gry+ skala*licznik_miejsca>x) && (pozycja_gry+ skala*licznik_miejsca<x+skala))
				//g.drawImage(gracz1,x,y+skala,skala,skala,this);
				//else
				g.drawImage(gracz1,x,y,skala,skala,this);
			}
			else
			{
			g.drawImage(gracz2,x,y,skala,skala,this);	
			}
			
			
		}
		else if(!kierunek)
			if(licznik%2==0)
			{
				g.drawImage(gracz3,x,y,skala,skala,this);
			}
			else
			{
			g.drawImage(gracz4,x,y,skala,skala,this);	
			}
		
		
if(stan==2)
{
	g.drawImage(box,x,y,skala,skala,this);	
	x2=skala;
	y2=skala*13;
	g.setColor(Color.WHITE);
	g.drawString("1X", pozx-skala, skala*14);
	g.setColor(Color.BLACK);
}
else if (stan==1)
{
	
	if(kierunek)
	{
	x2=x+skala;
	y2=y;	
	stan=0;
	}
	else if(!kierunek)
	{
		x2=x-skala;
		y2=y;	
		stan=0;	
	}
	
	
}
else if (stan==3&&x2<skala*18)
{
	if(x>=x2-skala-10)
	{
		x2=x+skala;
		y2=y;	
	}
	else if(x<=x2+skala+10)
	{
		x2=x-skala;
		y2=y;		
	}
}
//winda
if(zad.level==2)
{
	
	g.setColor(Color.BLACK);
	
	
	if(windy==skala*7)
	{
		gora=0;
	
	}
	 if(windy==skala*11+30)
	{
		 gora=1;
	}
	 
	 if (gora==1) windy--; else windy++;
	//System.out.println(windy);
	
	//g.fillRect(windx, windy, skala, 10);
	g.drawImage(winda2,windx,windy,skala,skala,this);
	
}

//aligator
if(zad.level==3)
{
	
	
	
	
	if(alix==skala*9)
	{
		bok=0;
	
	}
	 if(alix==skala*14)
	{
		 bok=1;
	}
	 
	 if (bok==1)
	 {
		 alicznik++;
		 alix--;
		 if(alicznik%2==0)
		 	{
		 		g.drawImage(aligator3,alix,aliy,skala,skala,this);
		 	}
		 	else
		 	{
		 	g.drawImage(aligator4,alix,aliy,skala,skala,this);	
		 	}	
	 }
	 
	 else 
	 {
		 alicznik++;
		 alix++; 
		 if(alicznik%2==0)
		 	{

		 		g.drawImage(aligator1,alix,aliy,skala,skala,this);
		 	}
		 	
		 	
		 	else
		 	{
		 	g.drawImage(aligator2,alix,aliy,skala,skala,this);	
		 	}
	 }
		
	
	
		if(x>=alix-skala+10&&x<=alix+skala-10)
		{
			if(stan==2)
			{
				
			}
			else{
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			x2=skala*3;
			y2=skala*10;
			kierunek=true;
			stan=1;
			}
		}
		
	 	
		
		g.drawImage(key,skala*18,skala*8,skala,skala,this);	
	 
		
	
}

if(zad.level==4)
{	

		
		
		
		
		if(rosx==skala)
		{
			rbok=0;
		
		}
		 if(rosx==skala*18)
		{
			 rbok=1;
		}
		 
		 if (rbok==1)
		 {
			 rlicznik++;
			 rosx=rosx-predkosc;
			 if(rlicznik%2==0)
			 	{
			 		g.drawImage(rosiczka3,rosx,rosy,skala,skala,this);
			 	}
			 	else
			 	{
			 	g.drawImage(rosiczka4,rosx,rosy,skala,skala,this);	
			 	}	
		 }
		 
		 else 
		 {
			 rlicznik++;
			 rosx=rosx+predkosc; 
			 if(rlicznik%2==0)
			 	{

			 		g.drawImage(rosiczka1,rosx,rosy,skala,skala,this);
			 	}
			 	
			 	
			 	else
			 	{
			 	g.drawImage(rosiczka2,rosx,rosy,skala,skala,this);	
			 	}
		 }
			
		
		
			if(x>=rosx-skala+10&&x<=rosx+skala-10)
			{
				if(stan==2)
				{
					
				}
				else{
				x=skala*2;
				y=skala*10;
				licznik=1;
				x2=skala*3;
				y2=skala*10;
				kierunek=true;
				stan=1;
				}
			}
	g.drawImage(pala,skala*18,skala*8,skala,skala,this);	

}
//stan3 przesowanie skrzynki stan2 ubieranie stan1 sciaganie skrzyni		
		}

	
//odwolanie do klasy oblicz kazda cyfra ma odpowiednik literowy
	@Override
	public void keyPressed(KeyEvent e) {
		/*if(x==240)
		{
			for(int i=0; y<660;i++){
			y=y+5;
			System.out.println("Pozycjapostaciy:"+y);
			
			}
		}*/
		System.out.println("Pozycjapostaci:"+x+" "+y);
		
		System.out.println("Pozycja skrzyni:"+x2+" "+y2);
		switch(e.getKeyCode()){
		case 87:
			
			//zad.ruchpostaci('w');
			break;
		case 83:
			//zad.ruchpostaci('s');
			break;
		case 65:
			//zad.ruchpostaci('a');
			
			kierunek=false;
			licznik++;
			if(y>=skala*11){
				
			}
			else{
			
			
			if(x>pozx-skala)
			{
				x=x-5;
				applet.repaint();	
			}
			}
			break;
		case 68:
			//zad.ruchpostaci('d');
			
			kierunek=true;
			licznik++;
	if(y>=skala*11){
				
			}
			else{
			
			
				if(x<skala*17+skala)
				{
					
						x=x+5;
						applet.repaint();
					
				}
			
				if(x==exitx&&y==exity)
				{
					x=skala*2;
					y=skala*10;
					licznik=1;
					x2=skala*3;
					y2=skala*10;
					kierunek=true;
					stan=1;
					if(zad.level==1){
					zad.level=2;
					zad.mapa();
					exitx=skala;
					exity=600;
					}
					else if(zad.level==2){
						zad.level=3;
						zad.mapa();
						exitx=skala;
						exity=600;
						}
				}
				}
			break;
		case 38:
			zad.ruchpostaci('^');
			break;
		case 40:
			zad.ruchpostaci('/');
			break;
		case 37:
			zad.ruchpostaci('<');
			break;
		case 39:
			zad.ruchpostaci('>');
			
			break;	
		case 82:
			
			zad.ruchpostaci('r');
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			x2=skala*3;
			y2=skala*10;
			kierunek=true;
			stan=1;
			
			break;	
		case 32:
			//spacja
			if(stan==0&&x>=x2-skala-10&&x<=x2+skala+10)
			{
				stan=2;
			}
			else if(stan==2)
			{
				stan=1;
			}
			break;
		case 67:
			//c
			if(stan!=3&&x>=x2-skala-10&&x<=x2+skala+10)
			{
				stan=3;	
			}	
				else
				{
					stan=0;
				}
			
			break;
		case 52:
			//4
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			
			kierunek=true;
			stan=0;
			
				zad.level=4;
				zad.mapa();
				exitx=skala;
				exity=600;
				
			break;
		case 51:
			//3
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			x2=skala*3;
			y2=skala*10;
			kierunek=true;
			stan=0;
			
				zad.level=3;
				zad.mapa();
				exitx=skala;
				exity=600;
				
			break;
		case 50:
			//2
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			
			kierunek=true;
			stan=0;
			zad.level=2;
			zad.mapa();
			exitx=skala;
			exity=500;
			break;
		case 49:
			//1
			x=skala*2;
			y=skala*10;
			licznik=1;
			
			kierunek=true;
			stan=0;
			zad.level=1;
			zad.mapa();
			exitx=skala*18;
			exity=skala*10;
			break;
		default:
			System.out.println("Kod klawisza:"+e.getKeyCode());
			break;
		}
	}

	@Override
	public void keyReleased(KeyEvent arg0) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

	@Override
	public void keyTyped(KeyEvent arg0) {
		// TODO Auto-generated method stub
		
	}

}


 
5

Zanim @Shalom wrzuci to samo:
user image

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1