Nowy etap nauki Javy... co dalej?

0

Witam,

Znam już dosyć dobrze Javę + bibliotekę Swinga. Javę bardzo lubię i chciałbym się w tym kierunku rozwijać, moje pytanie brzmi w co się dalej angażować? Chciałbym pisać "ładne" programy lub proste gry (ale takie klikalne [menu i w nim wybieramy opcje i rozwijamy rozwoj gry], bez złożonej grafiki).
Miałem kilka pomysłów - np.

  1. Zaawansowane rzeczy w Swing - animacje, specjalne efekty etc.
  2. Zainteresować się Spring Framework - albo coś w ten deseń.
  3. Może jakieś inne frameworki lub wzorce projektowe.
  4. A może jeszcze coś innego?

Co polecacie?
Z góry ogroomne dzięki :)

0
  1. Poszukać prostych gierek open-source i zobaczyć jak ludzie radzą sobie z podobnymi problemami.
0

Zainteresowanie się Springiem nie zaszkodzi, bo IoC pozwoli ci znacznie szybciej i wygodniej budować skomplikowane aplikacje :)

0
Wibowit napisał(a):
  1. Poszukać prostych gierek open-source i zobaczyć jak ludzie radzą sobie z podobnymi problemami.

Dzięki Wibowit :) Pomysł fajny, natomiast do gier to chyba dużo mi nie potrzeba (bo skupiałbym się na prostych "klikankach" <-- nie wiem jak określić ten typ gier - w każdym razie chodzi o to że jest kilka menu, różne opcje do wyboru i od tych wybranych opcji zależy rozwój gry - np. taki http://www.macrumors.com/2013/04/29/independent-game-developer-pranks-pirates-with-game-dev-tycoon/ tylko bez grafiki, a jedynie z obrazkami.

Więc gra miałaby głównie funkcje podobne jak użytkowe programy. Kodu z open source poszukam :) Macie jakieś inne jeszcze rady?

Dzięki Shalom :) Czyli w dalszy rozwój Swinga nie ma co się pchać, lepiej w springa?

A przyszło mi teraz do głowy - jest może jakaś ksiażka z javy która krok po kroku opisuje budowanie użytkowej aplikacji? :)

0

Spring do gier? Dość ekstrawagancki pomysł.

0
vpiotr napisał(a):

Spring do gier? Dość ekstrawagancki pomysł.

Pisze człowiek 100 razy, ale widzę, że czasem muszę napisać 101. Nie potrzebuję gry typu chociażby głupkowaty snake czy tetris tylko taką prostą grę wyboru. Kilkamy i mamy nowe opcje - opiera się na algorytmie, a nie na grafice.
No nic może temat gry zamkniemy, bo widzę, że ludzie mają zbyt ułożony tok myślenia na samo słowo "gra".

Co by się przydało do pisania ładnych i przejrzystych aplikacji, rozumiem że Spring jest ok, czy może jest jakiś lepszy framework? :)

0

Dzięki wszystkim za pomoc, takie jeszcze jedno pytanie, czy warto zapoznać się z książką:
"Efekty graficzne i animowane dla aplikacji Desktop" [link: http://helion.pl/ksiazki/efekty-graficzne-i-animowane-dla-aplikacji-desktop-java-tworzenie-atrakcyjnych-programow-chet-haase-romain-guy,efgran.htm ] .
Czy lepiej darować i zainwestować w coś innego?

Z góry dzięki :)

0
Aggres napisał(a):

Dzięki wszystkim za pomoc, takie jeszcze jedno pytanie, czy warto zapoznać się z książką:
"Efekty graficzne i animowane dla aplikacji Desktop" [link: http://helion.pl/ksiazki/efekty-graficzne-i-animowane-dla-aplikacji-desktop-java-tworzenie-atrakcyjnych-programow-chet-haase-romain-guy,efgran.htm ] .
Czy lepiej darować i zainwestować w coś innego?

To zależy co Ci chodzi po głowie. Jeśli gry jako takie to zapoznaj się z:
http://jmonkeyengine.com/
http://www.mobilegameengines.com/android/game_engines

Jeśli wykresy w Javie to po prostu weź odpowiednią bibliotekę do wykresów.
Jeśli ogólnie o wizualizacje to zajrzyj do Visualizing Data, Ben Fry.

Książkę którą wskazałeś miałem w ręku, ale z jakichś przyczyn mnie nie urzekła. Bo to (AFAIR) ani o grach ani o wykresach, po prostu wstęp do bezcelowego mazania po ekranie.

0

Mam tę książkę, i są tam po prostu fragmenty kodu odpowiedzialne za jakieś efekty graficzne wraz z ilustracjami, więc należy ją raczej traktować jako dodatek do innych pozycji.

0

Zainteresuj się javaFX2.0 to jest framework zastępujący swinga i wygląda ślicznie :) I wszystkie efekty możesz implementować właśnie z tego frameworka. Możesz tez twożyć własne itd.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1