Główna pętla gry

0

Jeśli pytanie jest godne "Newbie", to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie :]

Wydawało mi się, że zrobienie czegoś w rodzaju while (!Program.needClose()) stworzy główną pętlę gry, na której mogę sprawdzać np. zderzenia obiektów, działanie NPC itd. W tym przypadku Program.needClose() zwraca true, jeśli w jakikolwiek sposób spowodowałem zamknięcie ramki (np. Alt+F4). Problem w tym, że gdy program dojdzie do momentu, w którym pętla ma się rozpocząć, kompletnie nic się nie dzieje - nawet to, co zostało przeze mnie stworzone wcześniej i działało. Po samej pętli jest tylko System.exit(0);, więc nie ma mowy o tym, żeby coś zostawało włączone dopiero po pętli.

Myślałem nad tym w trakcie pisania tego tekstu i stwierdziłem, że być może zrobienie na to osobnego wątku zda egzamin. Mam rację czy nie? :)

1

Chodzi ci o to że robisz coś w głównym wątku GUI w Swingu? Tak, musisz tam mieć wątek, inaczej to GUI nie będzie miało jak się odrysować skoro blokujesz główny wątek...

1

Poczytaj o Event Dispatch Thread.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1