Witam,
Mam do napisania w ramach projektu grupowego z Javy gre Statki - bitwa morska. Moim zadaniem jest napisanie klasy pocisk, rakieta, torpeda i mina.
Poniżej zamieszczam interfejs oraz szkielet moich klas, i mam pytanie czy taka organizacja będzie dobra jak napisać metodę wystrzel tak żeby pocisk leciał w zadanym kierunku(w poziomie pionie i po ukosie) i metodę rysuj do klas rakieta i torpeda oraz podłuż minę?
import java.awt.*;
import java.util.*;
import java.swing.ImageIcon;
import java.swing.JFrame;
public interface Ksztalt
{
public void rysuj();
public void obroc();
}
public class Plansza implements Ksztalt
{
void rysuj(){}
}
public class Port implements Ksztalt
{
void rysuj(){}
}
public class Statek implements Ksztalt
{
int x,y;
int predkosc;
int energia;
int bomba;
void rysuj(int x,int y){}
void ustawPozycje(int x,int y){}
void odejmijEnergie(){}
}
class Pocisk
{
int xp, yp; // Pozycja która zostaje zczytana z planszy(mapy)
int SILA_UDERZENIA;
int PREDKOSC;
public void wystrzel(int x, int y)
{
}
}
class Torpeda extends Pocisk
{
void rysuj(int x,int y)
{
}
int zwrocSile()
{
return SILA_UDERZENIA; //chce aby dla torpedy i rakiety metoda zwracała siłe
} //uderzenia i predkosc po przez metode wykonana na obiekcie
//bo SILA_UDERZENIA i PREDKOSC sa dziedziczone
int zwrocPredkosc()
{
return PREDKOSC;
}
}
class Rakieta extends Pocisk
{
void rysuj(int x,int y)
{
}
int zwrocSile()
{
return SILA_UDERZENIA; //chce aby dla torpedy i rakiety metoda zwracała siłe
} //uderzenia i predkosc po przez metode wykonana na obiekcie
//bo SILA_UDERZENIA i PREDKOSC sa dziedziczone
int zwrocPredkosc()
{
return PREDKOSC;
}
}
class Mina
{
int SILA;
int PROMIEN;
int zwrocSiłeMiny()
{
SILA = 30;
return SILA;
}
int zwrocPromienMiny()
{
PROMIEN = 2;
return PROMIEN;
}
void podluzMine(int x, int y)
{
}
void rysuj(int x,int y)
{
}
}
public class BITWA_MORSKA extends JFrame
{
int x,y;
int wysokosc, szerokosc;
public static void main(String[] args)
{
}
}