Prosta gra - projekt w C

0

Witam,
na projekt zaliczeniowy muszę zrobić prostą grę konsolową, co aktualnie mocno wybiega poza moje możliwości, a mianowicie jest to gra http://pl.wikipedia.org/wiki/Rogue .
Moglby ktos podpowiedziec z jakich bibliotek korzystac i jakby to mniej wiecej moglo wygladac, bo poki co nie wiem nawet od czego zaczac

0

Bibliotek za bardzo nie trzeba, ewentualnie przyda się coś do wygodnej obsługi konsoli (http://en.wikipedia.org/wiki/Curses_%28programming_library%29).

Jak by to mogło wyglądać to zależy w sporej części jak skomplikowana ma być ta gra - w prostej wersji po prostu generujesz sobie mapę jako tablicę char[][], listę jakichś obiektów które mogą występować (tzn. przeciwnik, może jakieś przedmioty) i pozwalasz graczowi po niej chodzić (jednocześnie obsługując np. ruch przeciwników).

0

Ok, dzieki za szybka odpowiedz, sprobuje dalej sobie z tym poradzic a jesli bym znalazl problem nie do obejscia to napisalbym w tym temacie, wiec prosze o nie zamykanie jesli jest taka mozliwosc

0

Witam,troche czasu minelo ale mam pewne pytania odnosnie projektu.

Natrafilem na podobna gre i po czesci korzystam z rozwiazan w niej zawartych.
Natrafilem na taka definicje:

 typedef struct {
   int solidElements[ WYSOKOSC ][ SZEROKOSC ]; //elementy stałe
   int movingElements[ WYSOKOSC ][ SZEROKOSC ]; //elementy ruchome
   int playerX, playerY; //pozycja gracza
} GameTable; 

ktory pozniej jest w funkcji

 void RysujPlansze( const GameTable *t ) 

i w ktorej korzysta sie z na przyklad

t->movingElements[i][j]; 

Czy ktos tak w miare przejrzyscie mogl opisac co znaczy "->" i jak z tego korzystac?

Gra jest mocno okrojona - chodzi o swobodne poruszanie sie po niej, gdy zblizy sie jakis potwor(poruszajacy sie randomowo) -1 punkt zycia, gdy wejdzie sie na okreslone pole, laduje sie nowa mapa i sa dodawane punkty.
W C++ jest to duzo prostsze, a ja w swoim projekcie mam juz kilkaset linijek kodu i nie umiem tego posklejac.
I tu jest moje kolejne pytanie - Czy jest mozliwie latwy sposob zapisania tego?

0

Czy ktos tak w miare przejrzyscie mogl opisac co znaczy "->" i jak z tego korzystac?
To znaczy, ze zmienna t jest wskażnikiem na coś. Poczytaj sobie o dynamicznym przydzielaniu pamięci i wskażnikach bo to są podstawy podstaw.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1