Witam,
na projekt zaliczeniowy muszę zrobić prostą grę konsolową, co aktualnie mocno wybiega poza moje możliwości, a mianowicie jest to gra http://pl.wikipedia.org/wiki/Rogue .
Moglby ktos podpowiedziec z jakich bibliotek korzystac i jakby to mniej wiecej moglo wygladac, bo poki co nie wiem nawet od czego zaczac
Bibliotek za bardzo nie trzeba, ewentualnie przyda się coś do wygodnej obsługi konsoli (http://en.wikipedia.org/wiki/Curses_%28programming_library%29).
Jak by to mogło wyglądać to zależy w sporej części jak skomplikowana ma być ta gra - w prostej wersji po prostu generujesz sobie mapę jako tablicę char[][], listę jakichś obiektów które mogą występować (tzn. przeciwnik, może jakieś przedmioty) i pozwalasz graczowi po niej chodzić (jednocześnie obsługując np. ruch przeciwników).
Ok, dzieki za szybka odpowiedz, sprobuje dalej sobie z tym poradzic a jesli bym znalazl problem nie do obejscia to napisalbym w tym temacie, wiec prosze o nie zamykanie jesli jest taka mozliwosc
Witam,troche czasu minelo ale mam pewne pytania odnosnie projektu.
Natrafilem na podobna gre i po czesci korzystam z rozwiazan w niej zawartych.
Natrafilem na taka definicje:
typedef struct {
int solidElements[ WYSOKOSC ][ SZEROKOSC ]; //elementy stałe
int movingElements[ WYSOKOSC ][ SZEROKOSC ]; //elementy ruchome
int playerX, playerY; //pozycja gracza
} GameTable;
ktory pozniej jest w funkcji
void RysujPlansze( const GameTable *t )
i w ktorej korzysta sie z na przyklad
t->movingElements[i][j];
Czy ktos tak w miare przejrzyscie mogl opisac co znaczy "->" i jak z tego korzystac?
Gra jest mocno okrojona - chodzi o swobodne poruszanie sie po niej, gdy zblizy sie jakis potwor(poruszajacy sie randomowo) -1 punkt zycia, gdy wejdzie sie na okreslone pole, laduje sie nowa mapa i sa dodawane punkty.
W C++ jest to duzo prostsze, a ja w swoim projekcie mam juz kilkaset linijek kodu i nie umiem tego posklejac.
I tu jest moje kolejne pytanie - Czy jest mozliwie latwy sposob zapisania tego?
Czy ktos tak w miare przejrzyscie mogl opisac co znaczy "->" i jak z tego korzystac?
To znaczy, ze zmienna t jest wskażnikiem na coś. Poczytaj sobie o dynamicznym przydzielaniu pamięci i wskażnikach bo to są podstawy podstaw.