Studencki projekt w C - gra planszowa

0

Na wstępie powiem, że nie wiem czy dobrze trafiłem, bo programowania uczę się około miesiąca i dostałem projekt, który na "dzień dobry" mnie przerósł.
Chodzi o coś takiego:
Zaimplementować program stosownie do treści rozwiązywanego
problemu:

  • korzystając z dynamicznych struktur danych,
  • grupując funkcje i zapisując każdą z grup na innym pliku
    źródłowym,
  • wykonując operacje na plikach danych.

Zasymulować "tekstowo" (tzn. bez interfejsu graficznego) grę planszową
"Ryzyko". Przykład gry na stronie http://www.wyspagier.pl/ryzyko.htm.
Mapa obszarów jest ładowana z pliku danych pokazanego przez
użytkownika. Obszary na mapie są połączone między sobą listą wielo-
kierunkową (obszary połączone między sobą umożliwiają przemieszczanie
w tych kierunkach, a całość tworzy mapy gry). Zapis/odczyt aktualnego
stanu gry do/z pliku wskazanego. Program dodatkowo umożliwia
wyświetlanie obszarów posortowanych według kolejności malejącej liczby
kostek oraz możliwość poszukiwania na jakich obszarach mają podaną
przez użytkownika liczbę kostek.

Program oczywiście chciałbym napisać sam. Mój problem polega na tym że nie mam pojęcia jak to ugryźć. Jak stworzyć mapę? Jak się do niej odwoływać? Pola mają być raczej w formie 6-kątów.
Jeśli ktoś dotąd dotrwał prosiłbym o podpowiedzi jak się za to zabrać. Ewentualnie jeśli ktoś posiada i byłby tak miły to chętnie zerknąłbym na implementację mapy do jakiejkolwiek innej gry.

0
cezarg1410 napisał(a):

Ewentualnie jeśli ktoś posiada i byłby tak miły to chętnie zerknąłbym na implementację mapy do jakiejkolwiek innej gry.

Gra Battle for Wesnoth posiada mapę opartą o hexy. Proszę bardzo, oto źródła:

http://svn.gna.org/viewcvs/wesnoth/trunk/

Enjoy! Nie musisz mi dziękować :)

0

Polecam skorzystanie z biblioteki ncurses. Mnóstwo tutoriali w internecie. Bardzo łatwo można zrobić banalne menu do gry i do tego samo rysowanie planszy (dla uproszczenia możesz przyjąć, że każdy ruch na planszy powoduje jej rysowanie od nowa - tylko ze zmienionymi np. pionkami). Btw. ja tak napisałem swój pierwszy projekt na mega 300 linii (wtedy taka ilość mnie jeszcze przerażała).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1