Na wstępie powiem, że nie wiem czy dobrze trafiłem, bo programowania uczę się około miesiąca i dostałem projekt, który na "dzień dobry" mnie przerósł.
Chodzi o coś takiego:
Zaimplementować program stosownie do treści rozwiązywanego
problemu:
- korzystając z dynamicznych struktur danych,
- grupując funkcje i zapisując każdą z grup na innym pliku
źródłowym, - wykonując operacje na plikach danych.
Zasymulować "tekstowo" (tzn. bez interfejsu graficznego) grę planszową
"Ryzyko". Przykład gry na stronie http://www.wyspagier.pl/ryzyko.htm.
Mapa obszarów jest ładowana z pliku danych pokazanego przez
użytkownika. Obszary na mapie są połączone między sobą listą wielo-
kierunkową (obszary połączone między sobą umożliwiają przemieszczanie
w tych kierunkach, a całość tworzy mapy gry). Zapis/odczyt aktualnego
stanu gry do/z pliku wskazanego. Program dodatkowo umożliwia
wyświetlanie obszarów posortowanych według kolejności malejącej liczby
kostek oraz możliwość poszukiwania na jakich obszarach mają podaną
przez użytkownika liczbę kostek.
Program oczywiście chciałbym napisać sam. Mój problem polega na tym że nie mam pojęcia jak to ugryźć. Jak stworzyć mapę? Jak się do niej odwoływać? Pola mają być raczej w formie 6-kątów.
Jeśli ktoś dotąd dotrwał prosiłbym o podpowiedzi jak się za to zabrać. Ewentualnie jeśli ktoś posiada i byłby tak miły to chętnie zerknąłbym na implementację mapy do jakiejkolwiek innej gry.