Witam Szanownych Forumowiczów!
Dopiero zaczynam swoja przygodę z Java i potrzebuje waszej pomocy. Mianowicie potrzebuję napisać bibliotekę w Javie wykorzystująca OpenGL do rysowania pewnych rzeczy w oknie. Moje pytanie jest takie Jaką wybrać bibliotekę do Javy żeby wygodnie sie to pisało czyli żeby było w miare tutoriali. Czytałem coś o Jogl'u ale pytam was bo moze znacie coś ciekawszego. Z gory dzieki za odpowiedzi
LWJGL jest chyba najpopularniejszym bindingiem OpenGL do Javy.
Kurde w tym semestrze mam zrobić silnik 3D a jeszcze nie zacząłem :/
witaj w klubie też potrzebuje tego opengla w javie na studia;)
LWJGL wysypał mi kiedyś winde na amen...rozwalił sterownik do karty. A pisanie w nim było uciążliwe. Ja tam lubię jave 3d-taka po inżyniersku....
A co sądzicie o JOGL?
lipkerson:
To przestań programować pod Windowsem :P
Swoją drogą Linuch też się rozsypuje czasem, najczęściej przy stawianiu systemu, konfiguracji, programów, sterowników na początku.
autor:
Zaletą JOGL jest paczka do NetBeansa: http://kenai.com/projects/netbeans-opengl-pack/pages/Home
Z drugiej strony jednak, najlepszy obecnie Javowy silnik 3D na OpenGL jest oparty na LWJGL: http://jmonkeyengine.org/wiki/doku.php i posiada jMonkeyPlatform.
Zapoznaj się z tym i sam zdecyduj, ja jeszcze tego nie testowałem.
hej, ja w swojej pracy inżynierskiej postanowiłem wykorzystać opengla i wziąłem właśnie ww JOGL, ponieważ więcej na ten temat znalazłem.
No i te wtyczki do netbeansa przesądziły sprawę.
Generalnie używa się tego banalnie-wszystko sprowadza się do pisania wywoływania instrukcji opengl przez klasy JOGL, tak więc zrobienie czegoś wg tutorialów opengl w C czy c++ to kwestia copypaste i dodania "gl." przed każdą instrukcją.
Nie testowałem tego pod względem wydajności czy stabilności na innych platformach.
Z drugiej strony LWJGL poleca większość, ale pewnie do celów jakie potrzebujesz na studia to jeden grzyb.
W całym tym programowaniu 3d ważniejszy jest sam OpenGl niż biblioteka javowa jakiej użyjesz