Mam pewno głupi problem, ale brakuje mi genialnego pomysłu aby go rozwiązać, a nigdzie rozwiązania znaleźć też nie umiem.
Mam prostokat poruszający się po kafelkowanej planszy. Każda kafelka to klasa, która w zależnosci od tego co reprezentuje na planszy ma inną nazwe (mało eleganckie ale na razie się z tym bawie). Prostokąt mogę obracac za pomoca klasy AffineTransform o dany kat.
Problem polega na tym ze gdy prostokat ma kąt 0 czyli jest skierowany ku górze wykrywa kafelki w dobrym monencie, lecz gdy go obróce o 180 stopni to też wykrywa kafelki, ale chodź wizualnie jest obrócony to wykrywa je jak by wcale sie nie obrócil.
Żeby bylo jasne zmieszzce screeny.
Samochód jest tym prostokątem, porusza sie z góry do dolu, a wykryta kafelka jest zaznaczona na czerwono.
http://img152.imageshack.us/my.php?image=11kopia.jpg
Tutaj jest kat 0 i zauwazyl kafel na poczatku ukladu współrzednych prostokata.
http://yfrog.com/eg22kopiaj
Tukej jest kat 180 stopni i dopiero w przedstawionym momencie zauwazyl kafel.
Jak mozna sobie z tym problem memporadzic, zeby w zależnosci od kata prostokatu, kafel byl zauwazany tak jak na pierwszym screenie?:> </image>