Problem z scriptableobject

0

Witam, mam mały problem. Mianowicie chce zrobić symulacje układu słonecznego. Dane każdej planety przechowuje w klasie która posiada scriptableobject.
Problem pojawia się w momencie wyboru planety. Wybór planety chciałem zrobic za pomocą raycasthit czyli klikam na dana planetę i pojawiają się jakies informacje z nia związane.
Wcześniej ze zwyklą klasą, aby pobrać dane z jakiegoś obiektu posiadającego jakiś skrypt robilem tak :

Planet planet = hit.collider.gameobject.getComponent<planet>();

Niestety w tym wypadku tak się nie da zrobić, bo konsila zwraca błąd ze nie jest to klasa monobehaviour.
Jest na to jakiś inny sposób?

0

ScriptableObject odczytujesz bez GetComponent. Po prostu dany prefab ma MonoBehaviour obsługujący planetę. Ten MonoBehaviour może mieć pole typu Twojego ScriptableObjectu. I to pole odczytujesz bezpośrednio instancjaMonoBehaviour.scriptableobject, ale to pole ustawiasz w edytorze (drag and drop SO do obiektu z dołączonym MB).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0