opis pracy inzynierskiej (do gry)

Odpowiedz Nowy wątek
2006-09-25 16:25
Michał Kręglarz
0

Potrzebuje wskazowek dotyczacych zrobienia opisu do pracy inzynierskiej.
Napisalem gre i nie wiem jak powinien wygladac profesjonalnie :) zrobiona czesc teoretyczna np gdybym chcial opisac same stworzone funkcje byloby to juz z 50 stron... :/ nie mam kontaktu z promotorem wiec zwracam sie o pomoc do was
Moze macie jakies ciekawe linki lub doswiadczenia
Z gory dziekuje za pomoc

Pozostało 580 znaków

2006-09-25 17:02
0

Robienie z pracy inzynierskiej dokumentacji technicznej programu troche mija sie z celem wedlug mnie. Ja w czesci pisemnej umiescilbym jakies ciekawe rzeczy, jakie zastosowales w programie, jakies algorytmy, jakies ciekawsze mechanizmy, wraz z ich opisem oraz wyjasnieniem czemu akurat takie, w czym sa lepsze od innych itp. Sam opis funkcji to bezsens, bo taka dokumentacje mozesz najczesciej wygenerowac na podstawie posanych wczesniej komentarzy. A nie na tym polega czesc pisemna.

Oczywiscie we wstepie piszesz dlaczego akurat cos takiego napisales, po co i czemu to interesujace, itp. Jezeli ta gra moze miec jakies zastosowanie (npp. nauka dzieci) to tez mozesz machnac maly rozdzial na ten temat. Chyba, ze to arkanoid :D

A wracajac do algorytmow, to jezeli masz jakies szczegolnie ciekawe algorytmy, to mozesz tez przytoczyc jakies statystyki np. w tym zastosowaniu jakies tam sortowanie jest srednio 100x szybsze od powiedzmy quicksorta. I tu pare wykresow i analiz.

pozdrawiam
johny


You need to learn how to walk
before you can run

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 11:38

Robienie z pracy inzynierskiej dokumentacji technicznej programu troche mija sie z celem wedlug mnie. Ja w czesci pisemnej umiescilbym jakies ciekawe rzeczy, jakie zastosowales w programie, jakies algorytmy, jakies ciekawsze mechanizmy, wraz z ich opisem oraz wyjasnieniem czemu akurat takie, w czym sa lepsze od innych itp. Sam opis funkcji to bezsens, bo taka dokumentacje mozesz najczesciej wygenerowac na podstawie posanych wczesniej komentarzy. A nie na tym polega czesc pisemna.

Oczywiscie we wstepie piszesz dlaczego akurat cos takiego napisales, po co i czemu to interesujace, itp. Jezeli ta gra moze miec jakies zastosowanie (npp. nauka dzieci) to tez mozesz machnac maly rozdzial na ten temat. Chyba, ze to arkanoid :D

A wracajac do algorytmow, to jezeli masz jakies szczegolnie ciekawe algorytmy, to mozesz tez przytoczyc jakies statystyki np. w tym zastosowaniu jakies tam sortowanie jest srednio 100x szybsze od powiedzmy quicksorta. I tu pare wykresow i analiz.

???

Z mojego doświadczenia mogę ci napisać zarys jak powinna wyglądać poprawna częśś opisowa pracy inżynierskiej. Miałem chyba najbardziej wymagającego promotora we Wrocławiu. Wykonywałem oprogramowanie klient - serwer do miejskiego zakładu.

Praca twoja powinna składać się z takich rozdziałów:

WSTęP</li> CZęść GłóWNA PRACY</li> ZAKOńCZENIE
I na końcu jako 4 punkt - Literatura
</li> </ol>

1. Wstęp
1.1. Cel pracy
1.2. Opis oprogramowań twojego typu, które są dostępne na rynku

Wstęp krótko, zwięźle i na temat, bez lania wody, bo to od razu wyłapie promotor.
Opisujesz w nim, co zamierzasz wykonać w pracy dyplomowej itd. Czyli:
Celem pracy jest wykonanie gry/programu komputerowego tu_jego_nazwa.

2. Opis nazwa_twojej_gry/programu
W tym punkcie opisujesz w jakim środowisku programistycznym był napisany, jakie wymagania sprzętowe potrzebuje gra itd.
2.1. Interfejs gry/programu
2.2. Funkcjonalność gry/programu 1
2.3. Funkcjonalność gry/programu 2
2.4. Funkcjonalność gry/programu 3
2.5. Funkcjonalność gry/programu 4
2.6. Funkcjonalność gry/programu 5
2.7. Funkcjonalność gry/programu 6
itd. itd. ile tam tych funkcji ma to opisujesz. Tutaj sprostowanie: nie piszesz "funkcja" czy "opcja", bo w programowaniu określa się to jako "funkcjonalność", zwłaszcza w pracach dyplomowych tego rodzaju. Słowo "opcja" używasz dopiero przy rozbiciu głównej funkcjonalności, jeśli ona posiada wspomniane opcje.
2.8. Funkcjonalność głównego okna gry/programu

3. Zakończenie
Tutaj odwołujesz się do celu postawionego na początku pracy dyplomowej czyli do 1 pkt. Czyli:
"Zgodnie z założeniami stawianymi w celu pracy wykonana została gra/program tu_jego_nazwa...."
Potem piszesz o swojej grze/programie komu się to przyda, gdzie to można zastosować. Ogólnie piszesz podsumowanie pracy też. Pamiętaj, aby opis pracy był adekwatny do pracy praktycznej. U mnie był jeden gość na uczelni, który miał stworzyć multimedialny serwis Głogowa, a w części opisowej opisał Kazimierz Dolny. :)

4. Literatura
Nie pisze się "Bibliografia", bo bibliografia to jest zbiór kilkuset - kilku tysięcy książek, które w twojej pracy będzie ich min. 10, a raczej musi tyle być. Dlatego piszesz "Literatura".
Oczywiście jest to literatura użyta w pisaniu twojej pracy dyplomowej, w części praktycznej i pisemnej.
Ja miałem 10 książek i wszystkie zmyślone, bo cała moja praca była z głowy pisana :]

Odnośniki do literatury piszesz na końcu zacytowanego fragmentu książki w samej pracy. [1] [2] itd.
Postawiłes odnośnik pierwszy odnośnik w pracy po jakimś cytacie [1] to pozycja książki od tego cytatu w spisie literatury powinna być pod nr 1. Czyli:

Cytat:
Alternatywny porządek na tymczasowe wyświetlenie rekordów tworzy indeks dodatkowy, natomiast fizyczne położenie rekordów w tabeli pozostaje bez zmian.? [1]

Literatura:
[1]. Arkadiusz Jakubowski: Delphi 4 ? Tworzenie systemów baz danych, Gliwice, Wydawnictwo Helion 1999.

Odnoścnik [2] ma w spisie 2 pozycję książki itd. Nie robisz przypisów na dole strony, gdzie znajduje się cytat. Nie w pracy inżynierskiej. Takie coś robisz już w samej Literaturze, czyli w pkt. 4.

Schemat pisania spisu literatury:

[1]. Autor: Tytuł książki, Miasto wydania, Nazwa Wydawnictwa Rok.
[2]. Autor: Tytuł książki, Miasto wydania, Nazwa Wydawnictwa Rok.
itd. itd.

Ilość stron pracy nie ma reguły. Wszystko zależy od promotora. Mój chciał na 50 stron + max 20 stron załącznika z kodem źródłowym programu. Załącznika nie zrobiłem, bo sam kod źródłowy wychodził u mnie ponad 140 stron A4. Więc nawet nie robiłem tego załącznika, bo nie opłacało się dawać skraweczka kodu.

Napisałem ci taki zarys jak powinna wyglądać część pisemna pracy inżynierskiej. Skorzystaj z tego, a dobrze ci to zrobi :) Powodzenia.

Pozostało 580 znaków

2006-09-27 10:41
Michał Kręglarz
0

Wielkie dzieki Redbak !!!! [green]
Cale potrzebne abecadlo :) Pelnowartosciowa odpowiedz [!!!] Oby wiecej takich na forum :)
Pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2006-09-27 16:12
0

Wow, wypowiedz Redbak'a powinna trafic do puli artykulow... Swietna robota :)


Praca jest przekleństwem klasy pijącej.
Oscar Wilde

Pozostało 580 znaków

2006-09-29 13:02
0

Redbak zrobił rzeczywiście kawał dobrej roboty, ale dziwi mnie, że tak fundamentalny zapis nie jest znany.. Przecież na większości uczelni wszystkie projekty chyba robi się, przez cały czas trwania studiów, właśnie wg. tego schematu. Przy pisaniu dyplomówki powinno być to już oczywiste.


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2006-09-29 17:00
0

@RedbaK myślałeś o tym aby zamieścić twoją odpowiedź w artykułach? Byłoby to pomocne.


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

2014-01-02 15:31
0

Trochę okdopuję, ale nie znalazłem nigdzie opodiwedzi na moje pytanie. Piszę aplikację w ramach projektu inzynierskiego. Znalazlem w internecie program zawierający funkcję, jaka jest potrzebna również w moim programie. Autor tamtego programu wyraża zgodę na wykorzystywanie jego kodu w dowolnych celach. W związku z tym pisałem swoją funkcję w oparciu o fragment jego kodu, więc i nasze funkcje są podobne. Jak opisać to w pracy? Wstawić w literaturze adres do strony, gdzie znajduje się kod i przy opisie fragmentu kodu wstawić przypis?

Pozostało 580 znaków

2014-01-02 15:49
0

Jeżeli to jedna funkcja, udostępniana na wolnej licencji to najlepiej ją skopiuj 1:1 i napisz, że wykorzystałeś - nie ma dylematów ;]


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0