Cienie na niewidocznym przedmiocie w 3Ds Max

Odpowiedz Nowy wątek
2011-08-30 11:43
0

Witam,

Mam problem. Otóż nagrałem film, i wrzuciłem do niego wymodelowany stolik w 3Ds Max. Wygląda trochę mało realistycznie więc chciałbym, żeby rzucał cień. Oto bez cienia: LINK 1
Na drugim obrazku jest taki cień, jaki stolik ma rzucać, ale widać też tą fioletową rzecz na którą rzucana jest cień. LINK 2
Chodzi o to aby ta rzecz była niewidoczna, ale cień rzucony na nią był widoczny.


lepsze by było światło z góry (trochę przesunięte), tak żeby cień był znacznie mniejszy - krwq 2011-08-30 12:55

Pozostało 580 znaków

2011-08-30 12:14
0

tą fioletową rzecz

Jeżeli chodzi o szarego plane'a, to wejdź w ustawienia obiektu (PPM -> Object Properties) i wyłącz Renderable (niesprawdzone!)
Ew, możesz poszukać w różnych poradnikach, jak to tam jest zrobione.
Np.: http://www.max3d.pl/tut.php?id=16
BTW, ten stolik nie ma być większy? :]


Pozostało 580 znaków

2011-08-30 20:14
0

szkło jest mało widoczne, powinno bardziej odbijać światło.
Poza tym cień: jeśli ma się komponować z otoczeniem, nie powinno być direct, tylko bardziej HDR, możesz to załatwić stawiając dużą lampę od strony "okna" i włączenie światła niebezpośredniego (no i zmiana materiałów na Mentalowe, Vrayowe, Luxrenderowe, yafrayowe, indygowe czy jaki renderer tam jeszcze masz). Bez miękkich cieni realistycznie to wyglądać nie będzie.

Pozostało 580 znaków

2011-09-06 20:59
0
Razi91 napisał(a)

bardziej HDR, możesz to załatwić stawiając dużą lampę od strony "okna" i włączenie światła niebezpośredniego

  • czyli Omni, Free spot, czy co?

Pozostało 580 znaków

2011-09-06 21:51
0

HDRI to "tekstura" natężeń światła. Pozwala uzyskać bardzo realistyczne efekty oświetlenia ze względu na to, że światło świeci ze wszystkich stron z różnym natężeniem ("symulacja" odbicia światła) zamiast z jednego punktu
Scanline chyba nie udostępnia HDRI, możesz wysymulować chyba takie światło używając kilku słabych Area Lightów, czy jak to się tam nazywa (świecące prostokąty). Wiem że jest Ambint Occlusion, ale czy HDRI to nie jestem pewien. VRay ma chyba w ustawieniach "świata" (ustawienia renderingu) miejsce na mapkę HDRI.

Jakieś 3 lata temu przesiadłem się na Blendera, więc nie pamiętam jak tam w maxie się nazywają te wszystkie światła.

Pozostało 580 znaków

2011-09-07 16:07
0

Mam VRaya. Dałem Area Omni i w ustawieniach shadows ustawiłem "shadow map".
Zobaczcie: LINK 1
Zbliżenie: LINK 2

Jak zrobić, żeby cienie były bardziej jak to: LINK?


edytowany 2x, ostatnio: arputikos, 2011-09-07 16:11

Pozostało 580 znaków

2011-10-04 22:39
0

Skończyłem.

Efekt: Link na youtube
Dajcie suba ;)


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0