3ds max - zawiasy

0

Miotam dzisiaj postami jak popieprzony, ale mam sporo problemów. Nie wiem też czy to to forum ( chodzi o 3ds max ;P ). MIanowcie chodzi mi jak zrobić coś takiego jakby szkielet postaci, aby wystarczyło przgowoac tam np. rece, nogi, cialo i polaczyc to w jedna calość i przy animacji porsuzac odpwiednio tymi czesciami i zeby nie ochdozidzly one od ciala. Jest duzo przykladow czegos takiego w samplesach, ale ja nie wiem w ogole o co to chodzi :/ Slyszyalem ze to sie nazwya zawisay czy jakos tak, Niech mi chcoiaz kto powie jak tego szukac ;( Prosze

0

Zawiasy? Masz PL wersję maxa? [green]

Ogólnie jest możliwość hierarchicznego przyporządkowania obiektów, ustalenia dla nich zakresów transformacji (przesuw, rotacja, skala) etc.

Potem Można użyć np. Inverse kinematics (odwrotnej kinematyki w Twoim PL max ;)) i jak np. przesuniesz dłoń faceta w górę, to łokieć podąży za nią a wsio będzie ruszało się na przegubach (nadgarstek, łokieć, bark) - i jak dobrze ustawiłeś wcześniej parametry, to np. nie wyłamiesz mu ręki albo nie dotkniesz językiem łokcia :D

Bawiłem się tym jakieś 7 lat temu :)

W necie znajdziesz całe muuuultum opisów, tutoriali etc

0

chodzi Ci o kosci?
robisz modelik...
potem wybierasz kosci i odpowiednio sobie je ukladasz w bebechy ludka. proponuje zaczac od szkieletu. potem zaczynasz od kregoslupa do konca konczyn/glowy. tym sposobem bedziesz mial wszystko polaczone. a jesli bedzie potrzeba (np palce) to nie laczysz bezposrednio z kosciami reki... kosci palcow ustawiasz swobodnie i potem uzywasz linkera (nie wiem jak to jest w PL... na glownej palecie 2 czy 3 guzik) aby poalczyc pierwsza kosc palcow z ost koscia reki. potem jakies helpery ejsli chcesz laczysz z koscmi ale nie jest to konieczne
jak juz masz kosci to zaznaczasz model i wybierasz modyfikator skin. w moalym okienku zaznaczasz wszystkie kosci i juz.... rusz koscia a ruszy sie ludek :) i Ci reka nie odpadnie ;)
dokaldny opis znajdziesz w tutorialu doalczonym do maxa.
u mnie sie to nazywa (modeling/ringing charakter)

0

przerzuć się na Lighwave'a 3D ;];];]

0

przerzuć się na Lighwave'a 3D ;];];]
Kpisz czy o drogę pytasz? Bez komentarza...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0