Kamera samochodowa podłączona na stałe do zasilania. Jak wyłączyć tryb parkingowy

0

W zeszłym roku zdecydowałem się na podłączenie kamery na stałe do zasilania gdyż kamera wyposażona jest w tryb parkingowy. Kupiłem więc specjalny kabel, który umożliwia odcięcie zasilania gdy wykryte zostanie niskie napięcie akumulatora. Kabel przeciągnąłem aż do skrzynki z bezpiecznikami i pojechałem do elektromechanika.

Wszystko działa elegancko lecz ostatnio trochę mniej jeżdżę i zauważyłem że kamera po paru dniach postoju potrafi zeżreć trochę prądu. Wyłączenie trybu parkingowego w kamerze nic nie daje bo wówczas kamera filmuje non stop :D

Bezpieczniki wyglądają tak: 2021-03-23 09.43.41.jpg

Jak widzicie, elektromechanik oznaczył kropką bezpieczniki pod które się podpiął. Jeden kabelek został podłączony pod stałe źródło zasilania (tak aby zasilać tryb parkingowy). Drugi kabelek pod bezpiecznik który dostarcza prąd tylko po włączeniu zapłonu. Chciałbym, aby kamera załączała się tylko przy włączonym zapłonie. Sprawdzałem w instrukcji opis bezpieczników i nie zgadza się z tym, co mam w aucie :D

Czy to możliwe że gość podpiął nowe bezpieczniki w puste w miejsce w skrzynce? Tzn. sprawdził gdzie jest prąd i tam włożył bezpiecznik? Nie ukrywam, że ta opcja byłaby najlepsza bo kiedyś jak zacznę więcej jeździć to włożyłbym bezpiecznik z powrotem i tryb parkingowy znowu zacząłby działać :)

Czy może podpiął się kablem pod istniejący bezpiecznik? Jeżeli go wyjmę to czy mogę coś popsuć? Czy w najgorszym wypadku po prostu przestanie mi działać np. klakson? ;p

4

Czy to możliwe że gość podpiął nowe bezpieczniki w puste w miejsce w skrzynce?

Możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Trzeba wyjąć skrzynkę, zarobić nowe piny itd.

Wyjmując niczego nie zrobisz. Po prostu coś jeszcze przestanie działać.

Co to za auto? Warto poszukać schematu. Generalnie jest to unormowane. Podpięcie jest pod 30 a trzeba przerobić na 15
https://en.m.wikipedia.org/wiki/DIN_72552

0

@Adam Boduch: a jakiej firmy wideorejestrator? Bo ja u siebie w Viofo mam zasilacz wpięty przejściówkami w tablicę bezpieczników, i regulator napięcia, przy którym kamera zostaje wyłączona. Na razie na najwyższym (z 4) ustawień nagrywało jakąś dobę, i samochód dalej odpala, więc będę schodził z ustawieniami, aby wydłużyć czas nagrań.

0

@somekind: chińczyk niestety. MiVue. Tak, chyba mamy podobny kabel ;) Obserwuje jednak napięcie akumulatora i potrafi spadać czasem o 0.01V na godzinę. Akumulator jest nowy. Po paru dniach postoju jest to więc znaczny spadek.

Po jakiejś trasie alternator podładowuje akumulator i jest już ok. Gdy kamera jest całkowicie wyłączona, akumulator trzyma stałe napięcie.

@jurek1980: no nic, spróbuję przy najbliższej okazji wyciągnąć któryś z tych oznaczonych bezpieczników. Czyli w najgorszym wypadku nie obędzie się bez wizyty u elektromechanika bo po wyjęciu bezpiecznika, oprócz kamery przestanie mi działać np. klakson? ;p

1

@Adam Boduch: podaj markę i model. Jak coś może być na PW. Może uda się zdobyć schemat i sprawdzić co jest pod tymi bezpiecznikami.

screenshot-20210506082053.png

W instrukcji listwa A (czarna) jest po prawej stronie a u mnie po lewej ;) Część bezpieczników zgadza się z opisem. Kurcze, może rzeczywiście elektryk wstawił nowe bezpieczniki w puste sloty, bo na listwie A wg. instrukcji nic nie powinno być na pozycji 3.

0
Adam Boduch napisał(a):

@somekind: chińczyk niestety. MiVue. Tak, chyba mamy podobny kabel ;) Obserwuje jednak napięcie akumulatora i potrafi spadać czasem o 0.01V na godzinę. Akumulator jest nowy. Po paru dniach postoju jest to więc znaczny spadek.

No tak, ale po to masz tam ten ogranicznik, żeby nie zeszło do zera, i żebyś mógł odpalić samochód.
W takim razie nie rozumiem na czym dokładnie problem polega?

2

Jeśli masz na stałe podłączoną kamerę to zakładając, że bierze ona 0,5A jak dla starego USB to mamy 0,5A * 5V = 2,5 W.
Nie biorąc pod uwagę strat na ładowarce mamy 2,5W/12,2V około 0,2A
0,2A przy 24godz mamy 4,8 Ah.
Akumulator z jakiejś osobówki z benzyniakem to powiedzmy 65Ah. Po 3-4 dniach pewnie napięcie może spaść do granic załączenia zabezpieczenia jeśli ono jest.
Ale auto i tak ciągle swoje prądu bierze na alarm, keylessgo inne systemy. No i może okazać się, że przyjdziesz i nie odpalisz.
Mam nadzieję, że się nigdzie nie pomyliłem w obliczeniach.
Ot np. samochodowe radio ma 2 zasilania. Do podtrzymania pamięci i do zasilania po stacyjce. Jeśli ktoś to zmostkował żeby radio grało bez kluczyków to okazywało się że po tygodniu postoju trzeba podłączać kable lub w najlepszym wypadku pchnąć.

0

@somekind: właśnie nie wiem gdzie elektryk ukrył ten kabel z przełącznikiem :/ Nigdzie nie mogę go znaleźć i nie wiem jakie tam jest ustawienie. No i nie potrzebuje aktualnie tego trybu parkingowego bo parkuje w garażu.

Poza tym, czy zdrowe jest takie rozładowywanie akumulatora do powiedzmy ok 12V? Nie znam się, taka luźna myśl. Czy nie skróci to jego żywotności? Albo gdy kamera zostanie mimo wszystko odcięta przy tych 12V, to starczy jeszcze dla innych systemów? ;p

0
Adam Boduch napisał(a):

No i nie potrzebuje aktualnie tego trybu parkingowego bo parkuje w garażu.

No jak uważasz - ja założyłem ten system m.in. dlatego, że ostatnio mieliśmy próbę włamania do garażu i w ogóle jacyś dziwni ludzie zaczęli się kręcić po okolicy (nie skarbówka).

Poza tym, czy zdrowe jest takie rozładowywanie akumulatora do powiedzmy ok 12V? Nie znam się, taka luźna myśl. Czy nie skróci to jego żywotności? Albo gdy kamera zostanie mimo wszystko odcięta przy tych 12V, to starczy jeszcze dla innych systemów? ;p

No risk, no fun! :P

2
jurek1980 napisał(a):

Czy to możliwe że gość podpiął nowe bezpieczniki w puste w miejsce w skrzynce?

Możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Trzeba wyjąć skrzynkę, zarobić nowe piny itd.

Wyjmując niczego nie zrobisz. Po prostu coś jeszcze przestanie działać.

Okazało się że elektryk to dobry fachowiec bo tak właśnie zrobił. Wyjąłem i wydaje się że wszystko działa, a kamera startuje po odpaleniu silnika czyli tak jak chciałem :) Dzięki za pomoc.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1