ok, obracam w lewo i w prawo, jest ok.
ale ja chcę też w górę i w dół.
aby obliczyć położenie kamerey, muszę mieć kąt.
tutaj plik:
http://lukasz21212121.webpark.pl/opens.exe
to kod odpowiedzialny za kamerę:
float pax, pay, paz,x,y,z;
static float odl, kat1, kat2, kat3;
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); // Clear screen and depth buffer
glLoadIdentity(); // Reset the current modelview matrix
glTranslatef(0,0,0);
glRotatef(0,0,0,0);
if(keys[VK_NUMPAD6]){
kat1+=0.01;
} // w prawo
if(keys[VK_NUMPAD4])
{
kat1-=0.01;
} // w lewo
if(keys[VK_ADD]){
odl-=0.01;
} //blizej
if(keys[VK_SUBTRACT]){
odl+=0.01;
} //dalej
if(keys[VK_NUMPAD2]){
kat2-=0.01;
} //bedzie w dol
if(keys[VK_NUMPAD8]){
kat2+=0.01;
} //bedzie w gole
paz = z + odl * cos(kat1);
pax = x + odl * sin(kat1);
pay = y + odl * cos(kat2);
gluLookAt(pax,pay,paz, x,y,z, 0,1,0);
jednak pozycja pax powinna być obliczana raz za pomocą kąta 1, a raz za pomocą kat2.
zresztą sami zobaczcie. ładnie sie obracam, ale w górę idę tylko po osi y, bez x
POMÓŻCIE!!!! ;-( ;-( ;-( ;-(