kamera

0

ok, obracam w lewo i w prawo, jest ok.
ale ja chcę też w górę i w dół.
aby obliczyć położenie kamerey, muszę mieć kąt.
tutaj plik:
http://lukasz21212121.webpark.pl/opens.exe

to kod odpowiedzialny za kamerę:

float pax, pay, paz,x,y,z; 
 static float odl, kat1, kat2, kat3; 
        glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);   // Clear screen and depth buffer 
        glLoadIdentity();          // Reset the current modelview matrix 
        glTranslatef(0,0,0); 
        glRotatef(0,0,0,0); 


        if(keys[VK_NUMPAD6]){ 
        kat1+=0.01; 

        }    // w prawo 
        if(keys[VK_NUMPAD4]) 
        { 
         kat1-=0.01; 

         }     // w lewo 
         if(keys[VK_ADD]){ 
         odl-=0.01; 
         }        //blizej 
        if(keys[VK_SUBTRACT]){ 
          odl+=0.01; 
         }    //dalej 
        if(keys[VK_NUMPAD2]){ 
         kat2-=0.01; 

          }    //bedzie w dol 
          if(keys[VK_NUMPAD8]){ 
          kat2+=0.01; 

          }     //bedzie w gole 

paz = z + odl * cos(kat1); 
pax  = x + odl * sin(kat1); 
pay = y + odl * cos(kat2); 
gluLookAt(pax,pay,paz,  x,y,z,  0,1,0); 

jednak pozycja pax powinna być obliczana raz za pomocą kąta 1, a raz za pomocą kat2.

zresztą sami zobaczcie. ładnie sie obracam, ale w górę idę tylko po osi y, bez x
POMÓŻCIE!!!! ;-( ;-( ;-( ;-(

0

u mnie mam czarny ekran po odpaleniu tego programiku... :(

ale wydaje mi sie, ze powinienes sie przelaczac miedzy poszczegolnymi osiami przy obrocie, a z przykladu wynika ze obracasz sie tylko i wylacznie wg osi Y wiec na pewno nie wykonasz obrotu w gore ani w dol

0

musisz wcisnąć minus na klawiaturze numer., a potem 4,6,8,2,
na windows

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1