RAGE 9 vs Unreal Engine 5.3

0

Mam pytanie czy silnik gier RAGE9 jest napisany w C++ i dalej do tworzenia skryptów wykorzystuje język C++ czy może inne języki takie jak C#?
Jakiś czas temu przeczytałem na pewnej stronie, że na rozwój tego silnika idzie budżet o wartości 2 mld dolarów i podobno przepisują jego kod do standardu C++23.
https://pl.ign.com/grand-theft-auto-vi/48927/news/gta-6-silnik-gry-wyprzedzi-swoje-czasy-tak-informator-przedstawia-rage-9
https://www.quora.com/What-programming-language-does-Rockstar-Games-use#:~:text=Most%20likely%20it%27s%20C%2B%2B.%20C%2B%2B%20is%20the%20defacto%20language%20when%20it%20comes%20to%20the%20video%20game%20industry.%20Stacey%20Lawson

0

Tutaj masz "wszystko" o tym silniku:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Advanced_Game_Engine

https://www.quora.com/How-do-I-download-the-full-version-of-Rage-Engine-for-free

To nie jest publicznie dostępny silnik, więc szczegółów możesz się dowiedzieć tylko od producenta...

1

@reformat: Po co w nazwie tematu ten UE, skoro twoje jedyne pytania, to czy jakiś silnik został napisany w c++ i czy można w nim w tym języku pisać? Jak ma się do tego UE?

5

Nie chce mi się wierzyć, że zaczną korzystać z C++23 w niedalekiej przyszłości.

Problem z korzystaniem z czegokolwiek nowego w takich molochach jest jak zwykle oczywisty: wsparcie wielu platform, na których musi się kompilować silnik. Jeśli SDK na te platformy nie wspiera nowych standardów języka, to Rockstar może co najwyżej pomarzyć o korzystaniu z nowego standardu języka.

Platformy minimum, które musi Rockstar wspierać żeby dobrze zarobić na premierze to: PC (Windows 10/11), PS5 (Prospero), Xbox Series X|S (Scarlett).

Unreal Engine 5 wspiera aktualnie C++20, a minimalnie C++17: https://docs.unrealengine.com/5.2/en-US/epic-cplusplus-coding-standard-for-unreal-engine/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1