Cześć,

Mając ponad 4 lata doświadczenia w Unity chciałbym poświęcić ~4h dziennie przez ok. rok na naukę Unreal'a.
Oprócz tego rozważam poświęcenie jeszcze kilkudziesięciu godzin na matematykę, jeśli znalazłbym u siebie jakieś braki.
Uważam, że obecnie programuje całkiem okej ale do tej pory komercyjnie używałem tylko C# (unity i .net core). Doświadczenie mam w branży AEC, więc myślę że mam lekko inny zakres umiejętności niż przeciętne osoby piszące gry w Unity.

Mój cel to zostać kompetentnym do zostania programistą unity/unreal na poziomie "średniego mida" - idealnie byłoby w projekcie wykorzystującym vr/ar, ale zakładam że tutaj wymogi mogą być nieco większe.

Moje pytania do osób mające doświadczenie w pracy w obu silnikach:

  • Zdaje sobie sprawę, że c++ jest "trudniejszy" od c#, ale czy wymaga on znania masy niuansów jeżeli chce się być w stanie zrobić solidnie 80% zadań w przeciętnym projekcie? Czy raczej wymaga to tylko zwracania uwagi na inne rzeczy, a pozostałe jak np. wzorce czy algorytmy używane są te same?

  • Czy ~1500h nauki c++/unreal'a brzmi realnie aby poznać go dobrze (mając już doświadczenie w programowaniu)?