Unreal Engine 4

0

Witam!

Planuję rozpocząć pracę na silniku Unreal Engine 4. Zauważyłem, że silnik umożliwia edycje za pomocą Visual Studio C++ oraz graficznego interfejsu skryptowego wewnątrz silnika. No i tutaj pytanie: czy w takim graficznym edytorze, mamy odpowiednią ilość narzędzi aby stworzyć dowolną grę? Czy jest to tylko do prostszych typów i będę musiał edytować w Visual Studiu?

0

The Blueprints visual scripting system in Unreal Engine is a complete gameplay scripting system based on the concept of using a node-based interface to create gameplay elements from within Unreal Editor. This system is extremely flexible and powerful as it provides the ability for designers to use virtually the full range of concepts and tools generally only available to programmers.

Through the use of Blueprints, designers can prototype, implement, or modify virtually any gameplay element, such as:

Games - set up game rules, tweak gameplay conditions, etc.

Players - create variants with different meshes and Materials or character customization.

Cameras - prototype new camera perspectives or change the camera dynamically during play.

Input - change the player controls or allow players to pass input to items.

Items - weapons, spells, pickups, triggers, etc.

Environments - create randomized props or procedurally-generated items.

Jeśli na liście nie widnieje jakaś pozycja, będziesz musiał odpalić visual studio ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1