Platforma do tworzenia gier Tycoon

0

Kiedyś grywałam w gierki typu Pizza Tycoon, AirlineTycoon, Theme Hospital czyli dość prosta gierka ekonomiczna nie od końca poważnie potraktowana
Mam pytanie czy istniej gdzieś jakaś platforma generator engine czy coś ułatwiające tworzenie tego typu gierek?
Jaka będzie nazwa oficjalna na ten gatunek czyli pod jakimi hałami szukać?

3

jak zrobię, to będzie xD
od kilku lat mi chodzi taki pomysł, żeby zrobić edytor do takich gier. Na razie zrobiłem takie demko (w 2020): https://www.looptile.com/
Taki edytor map. Tylko to bardziej w stylu Transport Tycoon czy Simcity
no i w zasadzie jest to bardziej PoC, a projektu nie rozwijam, natomiast dalej o nim myślę i czasem robię kolejne prototypy.

Theme Hospital

Też robiłem prototypy tworzenia pokojów na takiej mapie, ze ścianami, drzwiami itp.

Teraz pracuję nad językiem programowania, którego będzie się używać do skryptowania takich rzeczy: https://github.com/hex13/regato/

coś ułatwiające tworzenie tego typu gierek?

A masz jakiś konkretny pomysł, który byś chciała zrealizować? Czy ogólnie chcesz mieć frajdę? Jakie byś chciała ficzery?

1

Gry które wymieniłaś są tak różne, że nie wiem jak sobie wyobrażasz "RPG Maker" dla gier typu Tycoon.

Ja bym wszystko robił w Unity 3D...
On ułatwia robienie dowolnych gier.

1

Gatunek to chyba Tycoon.
RollerCoaster Tycoon - gra dzieciństwa. Kilka lat temu słyszałem też o Game Dev Tycoon. Jeżeli wierzyć temu co znalezione na quora to nawet Unity nie użyli, tylko JS i jakieś biblioteki

2
piotrevic napisał(a):

Gatunek to chyba Tycoon.
RollerCoaster Tycoon - gra dzieciństwa. Kilka lat temu słyszałem też o Game Dev Tycoon. Jeżeli wierzyć temu co znalezione na quora to nawet Unity nie użyli, tylko JS i jakieś biblioteki

poszukałam tycoon i
https://en.wikipedia.org/wiki/Business_simulation_game
ale to że te gry są używane do szkolenia studenótw czy pracowników..... no podejrzewałam że Hanka się na SimCity uczyła i myśli że jak miasto zrówna z ziemią to tam powstaną same z siebie budynki ale że tak naprawdę robią to mnie zdziwiło

1

Wybór jest prosty, albo coś w stylu SDL/pygame + opengl/vulcan, albo engine unity/unreal.

W pierwszym wszystko sama robisz, w drugim większość rzeczy masz out of the box, modele z blendera tylko myszką wciągniesz.
Pierwsze jest trudniejsze i fajniejsze, a drugie jest łatwiejsze i lepsze komercyjnie, szybciej wykonasz gotową grę.
Dalej i tak potrzebujesz assetów to blender + darmowe z internetu.

Ja korzystałem dosyć dużo z pygame i unity, oba mi się mocno podobają.
Unity jest przenośne, od razu generujesz gierkę w różnych technologiach, desktop, mobile, web.

Pierwsza gra tycoon w assemblerze powstała lub może któraś to była.

4

@NieZrobieTegoDobrze:
Też sporo robiłem w pygame, SDL i OpenGL, ale teraz na tyle długo już pracuję w Unity 3D, że nie polecałbym nikomu niskopoziomowych bibliotek z takim entuzjazmem...

Tworzenie porządnej, stabilnej, dopracowanej gry jest na tyle złożone, że chociaż częściowo można sobie ułatwić ogarnięcie projektu platformą taką jak Unity 3D itp.

Unity 3D to pewien standard, który pomaga utrzymać porządek w projekcie.

Nie sprowadzałbym różnicy między użytymi narzędziami do takiego śmiałego podsumowania:

Pierwsze jest trudniejsze i fajniejsze, a drugie jest łatwiejsze i lepsze komercyjnie, szybciej wykonasz gotową grę.

Obojętnie od przyjętych rozwiązań, w obydwu przypadkach trzeba się orobić, żeby zrealizować wszystkie feature'y projektu.

2

Obecnie miejsce dla takich gier jest w robloxie i tam takie bardzo proste gry zdobywają popularność. Spróbuj sobie ogarnąć roblox studio, bo tworzenie wszystkiego jest proste a jak masz dobry pomysł i go zrealizujesz to możesz mieć dużą popularność.

2

Jest tylko jedna gra taka jak tycoon która wymiata - "Industry Giant 1" na necie ciężko chyba ją zdobyć ale jest rewelka.bbbb.jpg

Zamiast grzebać w tym kodzie produkujecie zabawki, rowery itp

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1