Jaki język do tworzenia gier.

Odpowiedz Nowy wątek
2017-08-11 14:18
0

Witam wszystkich,
Mam pytanie co do koszenia gier. Jaki język jest najlepszy? Java do bardziej chyba do gier mobilnych a C#(unity 3D) do komputerowych? Dobrze myślę czy się mylę? Jak jest na polskim rynku z branżą gier? Jakich języków używają?
Pozdrawiam.

Pozostało 580 znaków

2017-08-11 15:06
0

jeszcze jest C++ używany w desktopowych grach (czasem też mobilnych).
Objective C - gry na iOS
JavaScript - gry przeglądarkowe oraz czasami mobilne czy nawet desktopowe.
Lua do skryptowania


((0b10*0b11*(0b10**0b101-0b10)**0b10+0b110)**0b10+(100-1)**0b10+0x10-1).toString(0b10**0b101+0b100);
edytowany 1x, ostatnio: LukeJL, 2017-08-11 15:07

Pozostało 580 znaków

2017-08-14 12:32
0

C++ i własny silnik (w DirectX/OpenGL) lub np. Unreal
C# i Unity <-- to Ci załatwia gry na chyba wszystkie platformy

Gry pisane w C# jednak prawdopodobnie nie będą tak wydajne jak te pisane w C++

w C++ rzadko pisze sie jakikolwiek kod oprocz silnika. Od tego sa skrypty. Dlatego C# jest jezykiem skryptowym w Unity. Jezeli chcesz pracowac w gamedevie to musisz znac jakis jezyk skryptowy + C++ (lub po prostu C) i duza wiedze z matmy (poziom ze studiow powinien wystarczyc) - fasadin 2017-08-14 12:57
To wszystko zależy. Może Twoim zadaniem będzie pisanie shaderów. To jeszcze inny skryptowy język jest Ci potrzebny ;) A może kodowanie tylko UI - to matematyka raczej Ci się nie przyda. A może będziesz robił coś, gdzie musisz znać biegle fizykę - co w grach no to jednak się zdarza bardzo często ;) - Juhas 2017-08-14 14:07
prosty raycast czy animacje wymagaja matematyki ;) Matematyki nie potrzebuje programista serwisu o zwierzatkach, przy grach dosc czesto sie przydaje jezeli chcesz cos zrobic nie standardowego (nawet animacje UI) - fasadin 2017-08-14 14:16
Raycast wymaga matematyki. Ale tu w zupełności wystarczy Ci wiedza z liceum raczej. No bo co potrzebujesz? Ogarnąć układ współrzędnych, kierunek i odległość. - Juhas 2017-08-14 14:34

Pozostało 580 znaków

2017-08-14 12:46
Krzywy k
0

Do gamedev c++ predzej czy pozniej to must have.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0