Jaki 2 język wybrać obok C++ ? ;)

0

Siemka mam 17 lat,ogarnąłem nawet nieźle podstawy C++ obiektowość i strukture (klasy,metody,fukcje,unie,pętle,typ wyliczeniowy,srand,zaprzyjaźnione fuckcje/klasy,dziedziczenie wielokrotne itp.)

Teraz mam zamiar obczaić bibliotekę Allegro 4.x,ale równocześnie chciałbym jakiś język obok zacząć od postawy,co polecacie?
Efektowne jest uczenie się 2 języków na raz na tym poziomie?

PS.Wiem że taki jaki mi odpowiada mam wybrać,ale chodzi mi o doradzenie języka który pomoże mi dostać lepszą pracę...bo jest przydatny w połączeniu z C++ ;)

3

Ucz się w praktyce - rób projekt i zobacz coby Ci się w projekcie przydało, czy bardziej jakaś prosta baza SQL (np sqlite), czy jakiś język skryptowy (np Lua) i przy projekcie douczaj się. Bo nie problem poznać język, problem nauczyć się programować, a to wymaga ćwiczeń.

3

W połączeniu z C++ często korzysta się z Lua. Python też pozwala na takie rzeczy.

Jednakże skoro chcesz pisać aplikacje graficzne to czemu akurat stare Allegro? To najgorsza krzywda jaką możesz sobie zrobić w świecie programistycznym. Jak chcesz robić gry to od razu celuj w Unity 3D :) Raczej nie zapowiada się, żeby technologia się cofnęła, a swoją aplikację będziesz mógł uruchamiać na większej liczbie platform i szybciej nauczysz się programowania obiektowego.

Ja zaczynałem od tych obszernych tutoriali:

IMHO naprawdę dobrze wprowadzają do zasad panujących w tym środowisku.

0

Dzięki za odpowiedzi :))) Kaczus rozumiem że potrzebna praktyka...ale teraz są wakacje i czuję zapał do pracy,połowę dnia siedzę w domu i cisnę C++,więc kuję żelazo póki gorące i oprócz klepania kodu,chcę się pouczyć czegoś nowego ;) w takim razie ruszam z Lua o ile znajdę coś o nim na internecie + Fascynują mnie gry,ale nie wiem czy jestem do tego stworzony,chciałem poznać coś do grafiki i wydawało mi się że jak poznam Allegro to łatwiej mi pójdzie z Qt czy WinApi które słyszałem że są przydatne.

0

Nie wiem, jak obecnie, ale kolega, który pisywał kiedyś gry na kilka platform, wiem, że zazwyczaj używał SDL-a.

0

Nowy SDL wspiera już trochę platform:

SDL officially supports Windows, Mac OS X, Linux, iOS, and Android

Ale w SDL w dużej mierze trzeba pisać własny silnik. O wiele rzeczy trzeba samemu zadbać, a to jest błędogenne i czasochłonne.

Unity za to wspiera 22 platformy: https://unity3d.com/unity - w tym konsole do gier.
Przy czym generowanie binarki na inne platformy ogranicza się do wyboru platformy z listy, ewentualnie spełnienia wymogów danej platformy (na systemy Apple trzeba bodajże mieć jakieś specjalne klucze, a na Androida trzeba zainstalować i wskazać SDK). Kontrolery, ekran dotykowy obsługujemy sobie na każdą platformę z osobna np. korzystając z dyrektyw prekompilatora - jak dla mnie, niewielka modyfikacja i produkt jest gotowy do uruchomienia na innej platformie.

0

Proponuję C#.

0

SDL 2.0 jest o tyle fajny, że nie ma żadnych modułów do fizyki, czy animacji, więc wszystko trzeba zakodzić samemu. Jednocześnie jest to jego wadą, bo pisząc w nim gry zamiast skupiać się na samej grze - to skupiałem się na pisaniu silnika graficznego i fizycznego. SFML jest pod tym względem trochę lepszy, jednak wciąż traktowałbym to jako ciekawostkę i jakiś wysiłek intelektualny, a nie jako przygotowanie do tworzenia gier (aczkolwiek myślę, że jest to fajne doświadczenie kiedy wszystko od podstaw musisz napisać sam). A tak swoją drogą to radziłbym nauczyć się C++14(i jego bibliotek), bo to już jest zupełnie inny język niż C++ z 2003 roku (a np. srand zostanie prawdopodobnie usunięty w C++17 obecnie jest bodajże oznaczone jako deprecated) ;). Allegro zdecydowanie jest słabym pomysłem. Biblioteka stara, mało w niej można zrobić, a do tego nazwy wszystkich funkcji pozostawiają sporo do życzenia. Poza tym słabo spełnia swoją rolę w C++, jest bardziej pod C (zresztą dla tego języka była projektowana).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1