Pisanie struktur na OI

0

Witam mam pytanie, czy na OI powszechnym zabiegiem jest pisanie własnych struktur takich jak lista,kopiec itp czy wystarczy wiedzieć jak to działa i jak zaimplementowac przy pomocy stl'a? Dzieki z góry!

0

Na pierwszym etapie możesz pisać co chcesz, ale w późniejszych jest mało czasu, a można go sporo zaoszczędzić znając stl.

0

Na OI musisz wiedzieć jak rozwiązać problem algorytmiczny który Ci dają ;].
Na pewno dużo czasu zaoszczędzisz znając STL-a (możesz go przeznaczyć za to na pisanie właściwej części programów).

0

Jeżeli piszesz w C++, to masz STLa, pisząc w Pascalu nie masz takich udogodnień. No i niektórych struktur nie ma (drzew przedziałowych na przykład), takie coś trzeba zaklepać samemu.

0

Z tego, co się orientuję (a także z własnego doświadczenia), na OI bardzo często korzysta się z STLa. Jak już wspomniał MSM, kluczową kwestią jest wymyślenie algorytmu, więc ważne, aby jak najmniej czasu poświęcić na zabawę z istniejącymi już strukturami i opanować sposoby ich wykorzystania. Ze swojej strony polecę plik nagłówkowy <algorithm>, w którym znajdują się implementacje algorytmów sortujących, wyszukiwania binarnego, tworzenia kopca i wiele innych. Warto także zainteresować się tworzeniem własnych komparatorów, dzięki czemu można szybko zaimplementować wiele znanych algorytmów (np. algorytm Dijkstry) na strukturach, które oferuje STL. Dobrym ćwiczeniem jest po prostu zaimplementowanie dużej liczby algorytmów z użyciem STLa i stopniowe ich ulepszanie - tak aby wyglądały jak najbardziej elegancko. Dzięki temu nauczysz się samych algorytmów, a także praktycznego używania STLa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1